<font color="green"><font face="Andale Mono">här om dagen svullnade min ena klogroda upp som en ballong och igår dog han...
Den enda diagnosen jag kunde komma fram till var att han aningen tagit skada av de röda myggen eller var förstoppad. Jag höjde då värmen till 30* och försökte mata honom med räkor, men han matvägrade (förståligt) Hans situation förbättrades inte och MYCKET sorgligt nog avled han två dagar efter symtomen upptäckts. Den andra grodan är helt symtomfri, han har dock varit mycket kinkig med maten den senaste månaden...
Denna händelse har väckt en hel del frågor...</font id="Andale Mono"></font id="green">
<font face="Andale Mono">Vad kan han ha dött av???
Kommer den andra sakna honom och kanske rentav bli olycklig? Kan en "ersättare" vara tacksamt?
Hur ger man sin groda en näringsfull och varierad diet? vad vill de ha/ behöver de?
Kan han ha dött av kalcium brist? hur f-n får man i dem kalcium då?</font id="Andale Mono">
<font color="green">Mår väldigt dåligt av tanken att hans död troligen berodde på min okunskap.
Sorry att "frågan" blev så olidligt lång, men jag skulle verkligen bli lättad av svar!</font id="green">
rgds
//Anna Karin [:-5]
[V]