varför dör guppyhanarna?

#1 - 9 november 2004 17:08
Har haft igång mitt akvarie i 3 vckorn nu varav 2 med fisk..efter en vecka dog första guppyhanen,den satt fastkilad i stubben så jag drog slusatsen att den hade "kört fast"Nu idag,pecis en vecka senare så var den andra död också,igår mådde den prima och åt,jagade sin hona mm..och idag så dog den bara..
jag har bytt vatten 3 gånger på 2 veckor,har kollat nitiriten men de är ingen fara med den,alla andra fiskar ser ut att må bra just nu iaf.
I akvariet som är 375l går det 2 scalarer,2 sugmalar av någon för mig okänd sort,13 kilfläcksrasboror,2 svärdbärare.2 blackmolly,och nu enbart 2 guppyhonor..Nån som vet varför de bara är guppysarna som dör?
#2 - 9 november 2004 17:49
Guppies är väldit känsliga av sej.
Men skalare brukar ibland också jaga guppies pga sina stora färggranna slöjfenor kan va dom som e boven i dramat.
#3 - 12 november 2004 14:24
Nu dog min ena guppyhona också...inga märkbara fel på den mer än att det den är död..känsliga fiskar verkar vara,alla andra fiskar ser ut att må bra..ynglar tom av sig nu ju!
#4 - 12 november 2004 14:34
Prova Endlersguppy om du kan hitta någonstans. Dom är bra mycket tåligare. Nu förstår jag uttrycket: Millionfisk.
#5 - 13 november 2004 07:45
I den akvarieaffären jag köptye dessa hade de endlers,men jag tyckte de såg så grymt små ut och så hade de rea på den guppy jag köpte..2 par för 45 kr

Annons