Varför? (dvärgklogroda)

#1 - 12 december 2007 21:04
Såg nu när jag matade mina fiskar, grodor med röda mygglarver.
Att en av två dvärgklogroda var blek och väldigt smal, jag antar att det är hannen, för den har alltid varit smal men inte så att man kan se höftbenen (tror jag att det, jag såg)

Varför har det blivit så med honom?
#2 - 12 december 2007 21:22
Säker på att den hinner få i sig mat? Prova med mysisräkor åt grodorna och kanske i en egen balja när du matar dom eller den.
#3 - 12 december 2007 21:27
eriahl skrev:
Säker på att den hinner få i sig mat? Prova med mysisräkor åt grodorna och kanske i en egen balja när du matar dom eller den.

Nä det jag inte vet,, men den andra mår ju bra.
men det är ju väldigt mkt arbete för att få upp grodorna,, det är väldigt mkt fart i dom.

Mysis räkor har jag aldrig hört talas om?
#4 - 12 december 2007 21:29
har hört talas om att man skulle kunna släcka ljuset i karet, o sen mata grodorna
men hur många timmar skulle man kunna ge dom mat efter att man har släckt lampan.
#5 - 12 december 2007 22:07
jag har 8 dvärgklogrodor i mitt kar men när jag matar dom med röda mygg så är ju självklart de andra invånarna i karet intresserade så jag täcker maten till viss del så grodorna kommer åt maten och fiskarna får snällt vänta tills jag ser att alla grodor ätit...plus att grodorna jagar fisk i skift och motar undan dom själva.
#6 - 13 december 2007 10:16
idag har jag lagt i dom i en liten skål så att de kunde äta i lugn och ro,,, de åt massor men det första de gjorde var att para sig.

Annons