Varför funkar det inte

#1 - 10 juni 2010 19:23
hej,
för ca 3 månader sedan bytte jag från malawi/ tanganyika till sydamerika. tycke det skulle bli spänande att börja med en ny biotop. men nej det kan F*N alldrig fungera det blir algbombningar/ fiskdöd hela tiden, när jag hade malawi/tanganyika ciklider dog inte en ända förutom 2 st som dog när jag reste bort. jag trötnade på malawi för jag bara hade sten i karet, men nu har jag läst att man kan ha vallesineria, anubias med malawi. jag vill byta tillbaka till malawi igen. för sydamerika är tydligen inte min grej.:(

vilka här på zoopet har malawi/tanganyika ciklider?

tycker ni att jag ska byta till malawi igen eller ska jag fortsätta med sydamerika?
#2 - 10 juni 2010 19:38
Jag tycker du ska byta till malawi igen :)
#3 - 10 juni 2010 19:44
det finns ett "litet" problem. min pappa jobbar medans jag har sommarlov. Jag bor i sköldinge en liten bit utanför katrineholm och jag vill handla på akvarievalvet i norrköping. det går tåg dit men det kostar 120 kr fram och tillbaka + att det är 1 km från stationen till affären. men jag måste bli av med mina nuvarande sydamerikanska fiskar innan jag kan skaffa nya. någon som vet var jag ska göra mig av med dom?
#4 - 10 juni 2010 20:13
Malawi1 skrev:
det finns ett "litet" problem. min pappa jobbar medans jag har sommarlov. Jag bor i sköldinge en liten bit utanför katrineholm och jag vill handla på akvarievalvet i norrköping. det går tåg dit men det kostar 120 kr fram och tillbaka + att det är 1 km från stationen till affären. men jag måste bli av med mina nuvarande sydamerikanska fiskar innan jag kan skaffa nya. någon som vet var jag ska göra mig av med dom?

Det beror på vad du har och om dom är friska!
Bilagor:
#5 - 10 juni 2010 20:16
jag har 2 akvarium i det ena har alla döt. men i det andra är alla friska. dom äter,bajsar, simmar,

dom jag har nu är:

3 skalarer.
6 rödmunstetror.
9 st fembandsbarber.
2 pandapansarmalar.

Annons