Varför så få svar?

#1 - 19 april 2004 20:13
Värför får man så få svar är det pga lathet eller något annat????
#2 - 19 april 2004 20:19
Alla har nog ödslat upp all energi på den där copyrighttråden som turligt nog låstes alldeles nyss.
#3 - 19 april 2004 20:45
eller så är det så att man inte kan nåt om just det ämnet o då är det ju bra onödigt om alla skriver "jag vet inte". tålamod är en bra egenskap...=)
#4 - 19 april 2004 20:58
Eller tycker alla att flera borde läsa http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14055

=))
#5 - 19 april 2004 21:00
var det en pik torstensson? =)
#6 - 19 april 2004 21:06
Det var nog så att jomparr har lång lista... maaaassssa fiskar som man kan skriva i sin profil... eller?

Det är nog som de skriver... man svarar bara om man har något att tillföra....
#7 - 19 april 2004 21:10
Pik å pik, jag klickar alltid på "Aktiva ämnen" när jag besöker detta Forum. Är det sedan en rubrik som tilltalar mig läser jag den och svarar om jag kan/orkar/vill..

Sedan om personen har en signatur som är längre än meddelandet så kan det nog hända att jag väljer att avstå läsa vidare!

Men jag avstår även annat i livet, för att jag vill... [;)]
#8 - 19 april 2004 21:32
Det beror nog på klimatet, just nu är Zoopet ett riktigt tjafsforum, vilket innebär att det är alldeles för vanligt att den som först svarar på en tråd blir ofta föremål för just tjafs.

Så ursprungsfrågan glöms allt för ofta bort och ytterligare en i raden tjafstrådar är i gång, kompetens finns det sannerligen på detta forum det har jag konstaterat, kanske är det så att de som verkligen har nåt att tillföra inte orkar engagera sig när det är på det sättet?

Så jag håller inte med när någon skriver "Det är nog som de skriver... man svarar bara om man har något att tillföra...." ,de som verkligen kan något här på Zoopet lyser tyvärr med sin frånvaro, vad kan det bero på?

Mvh Jari
#9 - 19 april 2004 23:37
Ursprungligen skickat av jomparr

Värför får man så få svar är det pga lathet eller något annat????

Du har fått svar på allt du har frågat, utom din tråd om att medicinera med Octazin. Och där skrev du bara "nån som har erfarenhet av detta? Ge mig tips är ni snälla".

Ett tips för att få svar är just att ställa klara och tydliga frågor, där man redogör för förutsättningarna och för problemet.
#10 - 20 april 2004 06:06
Ursprungligen skickat av jarinen

Det beror nog på klimatet, just nu är Zoopet ett riktigt tjafsforum, vilket innebär att det är alldeles för vanligt att den som först svarar på en tråd blir ofta föremål för just tjafs.

Så ursprungsfrågan glöms allt för ofta bort och ytterligare en i raden tjafstrådar är i gång, kompetens finns det sannerligen på detta forum det har jag konstaterat, kanske är det så att de som verkligen har nåt att tillföra inte orkar engagera sig när det är på det sättet?

Mycket mycket bra sagt!!!!!Känns som man måste analysera allt man skriver in i minsta detalj för att inte missuppfattas.Det blir jobbigt i längden.Kan vara därför inte så många orkar svara.Finns säkert fler orsaker......

Annons