och så hände det igen... igår kväll sket hon utanför lådan igen! Hade ställt dammsugaren ivägen för det där hörnet men då blev det brevid istället. Sen så vaknade jag en timma innan jag egentligen skulle gått upp av ett hulkande. Då spydde hon igen... och innan jag skulle åka så upptäckte jag att hon skitit utanför lådan igen, fast utanför toalettdörren. Vad är det för fel på henne?! Nu börjar jag bli riktigt förbannad på henne faktiskt... hon har skött sig SÅ bra hela tiden men sen akvariumet försvann typ så spåra hon ur helt. Antingen är det att det är borta som hon beter sig såhär, eller så är det något annat. Men spyandet har ju inte med saken att göra egentligen. Men hur hon kan ha det fattar jag inte heller. Hon har inte gjort något speciellt! Sen så var det fem dagar sedan hon spydde senast. Är hon sjuk så borde det ju inte vara något uppehåll. Sen verkar hon frisk o pigg o allt =\
Hur kan Du bli förbannad på din katt när det är tydligt att katten är sjuk.
Katter börjar inte bajsa på andra ställen utan anledning...om det har skött sig exemplariskt innan.
Hon kan ha mask eller svalt något som gör att magen inte är som den ska. Vår katt hade ätit en öronpropp som satte sig på tvären,
så vår katt kunde inte äta eller spy. Totalt stopp alltså.
Man får helt enkelt gå till vetrinären och göra en röntgen.
Om katten är uttorkad kan man se på att när man drar i nackskinnet så går det inte tillbaka lika snabbt.
Hoppas den är bra nu:)
Mvh acinna