Jag har fått med några foton tävlingen ett par gånger i början och hamnade då inte i topplacering....vilket inte gör mig nåt alls. Va bara kul att få vara med.
Anledningen till att jag inte nu har skickat in något bidrag beror på följande:
- Stämmer teorin om afrikanska ciklider (om den teorin fortfarande gäller) så är det tämligen kört för min del ;) Har tre kar med dessa fiskar i.
- Har inte haft tid eller lust till att ligga framför karet och vänta på att fiskarna ska samarbeta. De vill inte riktigt göra som jag säger åt dom trots mutor i form av god mat.
- Kan inte annat än konstatera att jag inte är nån fotograf, inte ens på hobbynivå, när jag ser de foton som de senaste gångerna varit med. Är definitivt inte i deras klass.
Jag vet att det inte beror på kameran i sig men jag måste förmodligen bli kompis med den jag har innan jag få bilder som skulle kunna användas till tävlingen. Jag skulle kunna tro att det är ganska få tävlande fotografer som skickar in foton tack vare att de foton som varit med de senaste gånger har hållit otrolig hög klass.
Som Kjell skriver
Sedan tycker jag definitivt inte att man skall se Zoopets fototävling som en flopp - tvärtom den är en formidabel succé. [COLOR=blue]Den gensomsnittliga nivån på fotona tycker jag är en bra bit högre än i andra akvaristiska nordiska fototävlingar[/COLOR] och det är faktiskt också relativt många som röstar.
Japp, och det är kanske av den anledningen det är så få som "vågar" skicka in. En gissning men det kanske ligger nåt i det.