vargtetra?

#1 - 5 februari 2007 20:29
[COLOR=Black]är det någon som har en länk eller nåt med lite info om vargtetran?[:-176] verkar vara en helt sjuk fisk:p // Levi[/COLOR]
#2 - 6 februari 2007 10:20
Hittade det här på zoonen....

http://zoonen.com/artikel.asp?oid=5532
#3 - 6 februari 2007 18:54
Hehe, det kunde man inte tro om det lilla exemplar jag såg i en djuraffär i helgen. Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.
#4 - 6 februari 2007 19:48
Kanske är en brutal fisk men vet inte om den är så rolig att titta på !
Dom har en där jag köper mina fiskar och den ligger alltid på samma ställa o rör aldrig på sig , hur kul är det att ha en sån i burken ?!
#5 - 6 februari 2007 19:59
mange016 skrev:
Kanske är en brutal fisk men vet inte om den är så rolig att titta på !

Dom har en där jag köper mina fiskar och den ligger alltid på samma ställa o rör aldrig på sig , hur kul är det att ha en sån i burken ?!

Killen jag snackade med köpte en, han tyckte det var kul eftersom han sett såna "live". Men som han sa, den ser ut som en bajskorv :D .
#6 - 6 februari 2007 20:13
Jag skulle verkligen inte gissa att det var en tetra om jag såg den i verkligheten..
#7 - 6 februari 2007 21:29
janne63 skrev:
Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.

Nja, det är så mycket ben. Och jämfört med pirayasoppa så är det inget vidare. För att inte tala om stora malar som är verkliga delikatesser. Men i vissa områden är Hoplias nästan den enda matfisk som går att få tag i.
#8 - 6 februari 2007 21:31
FredrikH skrev:
Jag skulle verkligen inte gissa att det var en tetra om jag såg den i verkligheten..

Det är inte samma familj som neontetror och tocke, men åtminstone samma ordning.
#9 - 7 februari 2007 21:15
janne63 skrev:
Hehe, det kunde man inte tro om det lilla exemplar jag såg i en djuraffär i helgen. Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.

Tycker inte att vargtetra smakar gott [xx(] godast va Arapaima och Cihla [:P]
#10 - 9 februari 2007 19:47
på vilken djuraffär har ni set den? vore kul att se den i verkligheten, Nevinx tack för länken.
Bilagor:
#11 - 9 februari 2007 20:38
det finns fler akvariefiskar som är matfisk i sina hemtrakter. Vissa guramis kan bli väldigt stora och man filéar dom och steker dom.

Invånarna i amazonas rostar småfisk (tetror) över eld och äter
#12 - 9 februari 2007 21:27
Håller med Ray där.. till och med infödingarna rynkade på näsan för Hoplias.. De var faktiskt rädda för den lilla fisken på 50cm som vi fick i nätet.

Annons