Ursprungligen skickat av Platy
Hur f.. kan de ta så mycket för rören? Jag fick under protest lägga upp 179 SEK - vilket skämt. Nu har jag varit en ovanligt tidig jultomte och det ofrivilligt.
Har dock provat Flora 77 också, men oj vad varmt det blev och cyanobakterierna fick ett uppsving då.
Vi får se vad Sera ger tillsammans med Aqaurell.
Ursprungligen skickat av Platy
Priserna på lysrör har nog passerat smärtgränsen och för oss...
Hur f.. kan de ta så mycket för rören? Jag fick under protest lägga upp 179 SEK - vilket skämt.
Ursprungligen skickat av simosaurus
www.pwss.nu är allt jag kan säga
Ursprungligen skickat av smulf
har ni testat att gå in i en vanlig elaffär och se vad de tar för rören? De brukar ha några hemma, annars kan de ju ta hem...
Ursprungligen skickat av klara
Jag har provat lampbutiker, elbutiker, ja till och med kyl och frysbutik... de har inte Aquarelle på lager (däremot Philips 965 som används som butiksrör). Ska de ta in så kostar det multum för de måste ta in 25-pack (påstår de själva) och då vill de att man ska köpa hela förpackningen (jojo, man har ju så man kan gödsla med dem). De flesta Zoobutiker har tydligen avtal som tillåter dem att ta hem enstaka rör.
Ursprungligen skickat av hasse_h
Tydligen olika nivåer på service, jag handlar alltid mina rör på en lampaffär som också ibland får specialbeställa åt mig. Även om de levereras i 25-pack är det inga problem, de resonerar väl så att det finns fler än jag som är akvarister. Jag betalar knappt 90:-/lysrör för både 90 och 120 cm rör oavsett typ.
/Hasse