Världens godaste äppelkaka?

#1 - 28 augusti 2008 16:42
En liten varning...
Världens godaste äppelkaka?
En stor varning för ett recept från Matmagasinet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3201171.ab
:eek:
#2 - 28 augusti 2008 17:36
om du bytar äpplen mot päron blivar den mycket goodare:D:p
mvh janne
#3 - 28 augusti 2008 17:45
om du bytar äpplen mot päron blivar den mycket goodare:D:p

mvh janne

Men Janne, då är det ju ingen äppelkaka:D!
#4 - 28 augusti 2008 17:47
ansjo skrev:
Men Janne, då är det ju ingen äppelkaka:D!
Så Klockrent Anders så impad jag blev:D:D
#5 - 28 augusti 2008 17:51
Haha, fy fan va folk är blåsta. 20 muskotnötter? Helvete...

//C
#6 - 28 augusti 2008 17:54
Ja, man får sig en jädra tripp på bara en nöt, har jag hört... :)
Att de inte reagerade, märkligt det där. Jag hade helt klart ifrågasatt receptet!
Barn kan dö av det. En flicka på 8 år åt 2 nötter, föll i koma och dog efter 20 timmar.
Det hade kunnat gå mkt illa!
#7 - 28 augusti 2008 17:56
Det heter inte äppelkaka. Det heter vaniljsås med en nypa äppelkaka. Man kan strunta i äppelkakan dessutom så blir det nästan ännu godare
#8 - 28 augusti 2008 17:59
eriahl skrev:
Det heter inte äppelkaka. Det heter vaniljsås med en nypa äppelkaka. Man kan strunta i äppelkakan dessutom så blir det nästan ännu godare

Och detta i ett dricksglas:p!
#9 - 28 augusti 2008 18:00
eriahl skrev:

Aaaah, jag förstår, så man kan gå på muskotnöten direkt och trycka i sig vanlijsås medan man får sig en skön tripp... Jag gillar hur du tänker ;)
#10 - 28 augusti 2008 18:10
Vaniljsås har aldrig, är aldrig och kommer aldrig att vara fel. Midjemått vad är det för något? Det har jag ju redan. Shit nu måste kylskåpet inventeras efter någon förpackning som kanske lyckats gömma sig. 2L-tallriken står alltid redo.
#11 - 28 augusti 2008 18:15
Är det viktigt att komma i form?
-Rund är en form, så god som någon!

Ska man sluta äta choklad för att komma i form?
-Choklad innehåller kakao, och kakao är en böna, och alla vet vi vad nyttigt det är med bönor!
#12 - 28 augusti 2008 18:23
Elakt att börja prata om vaniljsås när jag inte har någon hemma....såååå gott!!
#13 - 28 augusti 2008 21:21
Det är väl fortfarande tillåtet att tänka själv??
Även om man inte har en susning om förgiftningsrisken, så lär väl ytterst få människor ha 20 muskotnötter hemma. En normal butiksförpackning innehåller väl max tre. Även om man köper färdigmald så blir det väl en tre, fyra stycken förpackningar. Tror inte ett dugg på historen, låter som en typisk tidningsanka.

Vaniljsås, förresten ,ska väl inte finnas i förpackning i kylskåpet?
Den ska väl sakta sjudas ihop, av grädde, vaniljstång, en äggula? Allt annat är fusk!
Tur att man har äpplen i trädgårn, och vanilj i kryddskåpet.....
#14 - 28 augusti 2008 21:31
Linapina skrev:
Ja, man får sig en jädra tripp på bara en nöt, har jag hört... :)

Att de inte reagerade, märkligt det där. Jag hade helt klart ifrågasatt receptet!

Barn kan dö av det. En flicka på 8 år åt 2 nötter, föll i koma och dog efter 20 timmar.

Det hade kunnat gå mkt illa!

Tycker det är väldigt illa när någon dör
#15 - 28 augusti 2008 21:42
Läste på text-tv att det var några som råkat illa ut pga muskotnötterna, och tidningen Matmagasinet hade dragits in då receptet inte var vad det borde.
http://www.allersforlag.se/Pren____2395.aspx
#16 - 28 augusti 2008 22:30
Jo det är hemskt att sånt ska hända. Nötter är ingen höjdare för mig heller men inte så allvarligt. Undviker om jag kan.
Vaniljsås är alltid akut så inget långsamt sjudande där inte. Fram med elvispen och en stund om än kort i kylskåpet
#17 - 28 augusti 2008 22:32
Och där hade vi muggen igen:D?
#18 - 28 augusti 2008 22:35
Om till mig så vaniljsås gäller 2L-tallrik. Nästan liten men kan ju ta flera gånger.
#19 - 28 augusti 2008 23:04
Sist jag provade(typ -89)hände inte mycket förrns man kom upp i en 4-5 st, problemet börjar visserligen redan vid första nöten då den och efterföljande smakar skit på gränsen till oätlig..
#20 - 28 augusti 2008 23:11
Gaffel skrev:
Sist jag provade(typ -89)hände inte mycket förrns man kom upp i en 4-5 st, problemet börjar visserligen redan vid första nöten då den och efterföljande smakar skit på gränsen till oätlig..

Men det hindrar ju inte, elr hur...;)
#21 - 29 augusti 2008 08:38
Gaffel skrev:

Det tar 6-8 timmar innan effekten visar sig, har jag hört...
#22 - 29 augusti 2008 08:48
Gaffel skrev:

Ha ha.. Det är ett under att det är något som rör sig däruppe i knoppen efter alla rökelser, nötter och gafflar... :D [:-174]:D

Linapina skrev:
Det tar 6-8 timmar innan effekten visar sig, har jag hört...

Ha ha... Det var därför han hann käka 4-5 stycken... Tur att han inte dog.. Måsta ha fysik som en oxe... Är du en bjässe Gaffel??? :D :D Eller en sån där liten seg rackare??? [:-88]

Annons