Värmare utan sugproppar?

#1 - 17 februari 2011 21:28
Har precis satt igång ett jordakvarium på ca43L. Men när jag skulle stoppa i värmaren så insåg jag att jag på något sätt lyckats slarva bort sugpropparna till den,,, dessutom är den lite för lång,,
gör det något om man bara lägger ner den snett i akvariet? iallafall tillsvidare, tills jag lyckats fixa en kortare värmare.
Jag tänkte, man ska väl aldrig låta värmestaven gå ner i gruset, men om den bara ligger löst mot gruset?
#2 - 17 februari 2011 21:38
Om den är dränkbar är det ju inga problem. Det går ju att köpa lösa hållare med sugproppar med, om du inte vill byta men sätta fast den.

Min ena går emot gruset med spetsen (och har inget 'skydd' för spetsen), och än har inget hänt.
#3 - 17 februari 2011 22:26
Alexia skrev:
Om den är dränkbar är det ju inga problem. Det går ju att köpa lösa hållare med sugproppar med, om du inte vill byta men sätta fast den.

Min ena går emot gruset med spetsen (och har inget 'skydd' för spetsen), och än har inget hänt.

Jo jag hade tänkt försöka få tag på en ny "hållare" till den men det kan jag ju inte i kväll :) Har dock släppt i en kamphane i karet och han vill ju ha det varmt. Och eftersom vi har -30grader ute just nu så är det bara 17grader varmt inne (dåligt isolerade fönster) så han behöver värme redan i kväll :)
#4 - 17 februari 2011 22:37
Förstår inte riktigt vad som kan hända om den ligger imot gruset?! Asså vad kan hända?! xD Men jag kanske har fel :P
#5 - 17 februari 2011 22:43
om den ligger nergrävd i gruset kan gruset bli så varmt runt om att den kan spricka.
men den kan ligga mot gruset. inga problem.
#6 - 17 februari 2011 22:43
Joppan94 skrev:
Förstår inte riktigt vad som kan hända om den ligger imot gruset?! Asså vad kan hända?! xD Men jag kanske har fel :P

egentligen så vet jag inte själv heller :P har bara hört/läst att den inte ska göra det, men aldrig fått någon förklaring till det,,

Annons