Varning för PWSS

#1 - 30 augusti 2007 09:39
Jag köpte och betalade reflektorer den 3/8 från PWSS, efter 14 dagar hade jag första kontakten och undrade var mina varor var, dom säger att det är skickat men skickar inget kolli-id trots att jag betalat paketfrakt.
Nu svarar dom inte på mejl, dom svarar inte i telefon.
Med andra ord tror jag att jag är blåst och vill varna för att iaf betala i förskott till dom, helst ska man inte ha med dom att göra för dom ljuger en rätt upp i ansiktet när man får kontakt.

Etersom man inte ska vara anonym när man kritiserar vill jag säga att mitt namn är Jan Ivarsson och jag bor i Mullhyttan
#2 - 30 augusti 2007 09:48
Hmm...verkar skumt ju för dom gånger, iofs inte så många jag handlat av dom har det gått helt perfekt.
Pyntat innan för en grej dom hade hemma som jag skulle ha och max 2-3 dar senare så hade jag det här hemma.
#3 - 30 augusti 2007 09:49
Jag tror inte att du är blåst men om du läser på deras hemsida så står det att de "inventerar och flyttar till ny lokal och att det kan bli en del leveransförseningar pga detta".

Jag har handlat från dem flera gånger och leveransen är inte den snabbaste men samtidigt så är de två privatpersoner som gör detta på sidan om sina vanliga jobb och sitt vardagliga liv.
#4 - 30 augusti 2007 09:49
Jag vet inte men det luktar konkurs, inga förskott att rekommendera
#5 - 30 augusti 2007 09:51
Mullis skrev:
Jag vet inte men det luktar konkurs, inga förskott att rekommendera


Jag hoppas att det inte stämmer, eftersom jag precis beställt saker därifrån själv :)
#6 - 30 augusti 2007 09:52
Varför säger dom att dom skickat då, det är ju en lögn. Jag har talat med dom för en och en halv vecka sen, nu svarar dom inte längre, jag tycker iaf det verkar skumt
#7 - 30 augusti 2007 09:55
Mullis skrev:
Varför säger dom att dom skickat då, det är ju en lögn. Jag har talat med dom för en och en halv vecka sen, nu svarar dom inte längre, jag tycker iaf det verkar skumt


Prova ringa igen på alla deras nummer och kräv ett svar. Kräv att få ett kollinummer. Fråga hur det är skickat, till mig har de använt sig av några som kallar sig "fraktarna". En annan gång var det Bussgods.
#8 - 30 augusti 2007 10:46
Jag har beställt från pwss ett antal gånger och det har aldrig varit problem fått varorna efter bara några dagar
#9 - 30 augusti 2007 11:06
har haft samma "problem" då jag betalat i förskott. Då fick jag inte grejer för än över en månad senare och dom sa även att dom hade skickat det då dom inte hade gjort det.
tyvärr kan det ju vara så att dom inte har grejer inne utan beställer då dom får in en order.
Det kan ju också vara så (som någon sa) att det drar ut på tiden för att dom flyttar, för dom brukar inte vara snabba i vanliga fall.
Har iaf alltid fått mina grejer till slut.
#10 - 30 augusti 2007 11:37
Hm. Jag köpte grejor från PWSS, och det var inga problem alls då, iallafall?
#11 - 30 augusti 2007 13:11
Har inte heller haft några problem...
#12 - 30 augusti 2007 13:27
Beställde reflektorer den 29/7 kom efter ca två veckor. Har en order liggande nu som jag förskottsbetalade 22/8, vi får väl se hur det går??

Vill du ha snabb och pålitlig leverans ska du använda http://www.guldfisken.se/beta/catalog/index.php Beställde och förskottsbetalade i helgen, varorna levererades i tisdags!
#13 - 30 augusti 2007 14:27
Mitt paket låg i brevlådan när jag kom hem:) Så det är nog deras flytt som gör att det blir lite sen leverans. Dom är väl oxå människor;)
#14 - 30 augusti 2007 15:49
Miaadr skrev:
Jag har handlat från dem flera gånger och leveransen är inte den snabbaste men samtidigt så är de två privatpersoner som gör detta på sidan om sina vanliga jobb och sitt vardagliga liv.

Privatpersoner kan inte beställa från exempelvis Gibbon, endast företag. Alltså är dom företagare, men som ni skrev så håller dom på att flytta till andra lokaler och då kan ordrarna bli lidande.
#15 - 30 augusti 2007 17:34
Jag beställde där ifrån rätt så nyligen, då vart dom mitt uppe i lagerlokalsflytt, så det dröjde lite extra.. Jag pratade med Patrik om hur det gick med min order och dom hade det lite rörigt i flytten men fick iväg det rätt så fort, jag betalade i förskott och fick mitt efter max 2 veckor...

Edit; Det kan vara lite svårt att få tag på Patrik, så försök vid olika tidpunkter, det dröjde några dagar innan jag fick fatt i honom...
#16 - 30 augusti 2007 17:45
de kan vara lite svåra att få tag på..har nyligen försökt ringa flera gånger utan framgång. Men när man väl får tag på dom är de väldigt trevliga och väldigt tillmötesgående.
Så lurad har du inte blivit. Har du prövat att ringa hem till dom?
#17 - 30 augusti 2007 18:16
Har förvisso bara haft med dem att göra en gång men det var en odelat positiv upplevelse. Ge dem en chans, problemen är säkert bara flyttreleterade.
#18 - 30 augusti 2007 18:41
jag har också beställt från dem, för några månader sen. Då tog det en vecka att få det jag beställt. Jag hade inte brottom iaf:)
#19 - 30 augusti 2007 21:18
Va roligt, jag skulle preics ta o skriva ett inlägg om detta o såg att de redan fanns en tråd..

Jag beställde för en månad sen, fick besked om att ordern var mottagen men sen dess har de vart dött.
Har mejlat dom flera gånger, inte ett svar har jag fått.
Har betalat, gjorde jag så fort jag fick orderbekräftelsen.
Vad gör man nu? Behöver verkligen grejjerna jag beställt. Kräver man pengarna tillbaka?
#20 - 30 augusti 2007 21:37
Jag slutade handla på pwss pga att man inte fick kontakt med dom, nu verkar ju problemet inte ha löst sig utan snarare förvärrats.
Riktigt synd då servicen var superb tidigare, man får hoppas att de ordnar sig.
#21 - 31 augusti 2007 04:41
Va roligt, jag skulle preics ta o skriva ett inlägg om detta o såg att de redan fanns en tråd..



Jag beställde för en månad sen, fick besked om att ordern var mottagen men sen dess har de vart dött.

Har mejlat dom flera gånger, inte ett svar har jag fått.

Har betalat, gjorde jag så fort jag fick orderbekräftelsen.

Vad gör man nu? Behöver verkligen grejjerna jag beställt. Kräver man pengarna tillbaka?


Du har rätt att kräva tillbaka pengar.
#22 - 31 augusti 2007 04:44
NiXoN skrev:
Jag slutade handla på pwss pga att man inte fick kontakt med dom, nu verkar ju problemet inte ha löst sig utan snarare förvärrats.

Riktigt synd då servicen var superb tidigare, man får hoppas att de ordnar sig.


De verkar ha fullt upp med flyttningen och det ordnar säkert sig efter det här.
#23 - 31 augusti 2007 10:56
Personligen så kan jag hålla med på punkten att de är svåra att få kontakt med, vilket jag fick erfara när jag köpte akvariepaket för 2 månader sedan. MEN när mitt akvarie började läcka utan anledning för en vecka sedan, (det var något fel på cilikonet) fick jag kontakt med Patrik som var MYCKET servicemedveten. Han kontaktade sin leverantör, ringde tillbaka 2 ggr under dagen och dagen efter stod ett nytt 540 liters akvarie i mitt vardagsrum.
Jag kan då inte klaga!
Men de borde vara bättre på att hålla kontakt...
#24 - 31 augusti 2007 11:04
jag har beställt fosfatremover från dom i våras, fick då mail efter några dagar där det stod att dom inte hade varan inne men dom skulle skicka när dom fick in den (ca 2 veckor) väntade då i drygt 2 veckor utan att få nåt, skickade då ett mail och frågade, varan har inte kommit än sa dom, hon skulle då ringa och kolla med dom när den skulle komma in, sen skulle hon skicka mail till mig och berätta. väntade några dagar igen utan svar. skickade då mail igen och frågade. dom lovade o höra av sig säkert 10 gånger utan att göra det.

har fortfarande inte fått min vara och fortfarande inget mail så nu har jag tröttnat på pwss och beställer från ándra ställen.
#25 - 31 augusti 2007 11:31
Bettas skrev:
Privatpersoner kan inte beställa från exempelvis Gibbon, endast företag. Alltså är dom företagare, men som ni skrev så håller dom på att flytta till andra lokaler och då kan ordrarna bli lidande.


De har det vid sidan av sina vanliga jobb, ett hobbyföretag alltså, men ett registrerat sådant....alltså ett litet mellantig om man så säger.;):D Jag tror inte att Mullis behöver oroa sig, det kommer säkert. Jag beställde en reservdel till mitt ytterfilter, det dröjde länge, men den kom till slut. Delen var slut hos tillverkaren, dessutom vart mina mejl bortfiltrerade (har en passagenadress) och de själva var bortresta, men som sagt så kom delen till slut, jag tycker Mullis skall skriva via deras hemsida och klaga samt kräva ett svar....att varna andra är nog överdrivet.:)
#26 - 31 augusti 2007 11:48
Enligt denna tråd är det ju många som har haft problem med leveranserna.. och då inte bara nu ;)
avarielagunen är det stället jag köper från om jag köper något från internet :)
Jag har alltid varit nöjd med det jag har beställt därifrån. Jag har beställt från pwss också men det var längesedan.
#27 - 31 augusti 2007 16:01
tummen skrev:
De har det vid sidan av sina vanliga jobb, ett hobbyföretag alltså, men ett registrerat sådant....alltså ett litet mellantig om man så säger.;):D

Precis, men likafullt ett företag.


Har förrvisso själv beställt från dom förrut, och då fick jag det jag beställde inom ett par dagar, så jag kan inte klaga på dålig service.
#28 - 31 augusti 2007 16:43
Jag tycker att de sköter det hela väldigt bra. Jag har alltid fått mina grejer inom en veckas tid och det är helt ok för min del. Dessutom håller de bra priser och har väldigt trevligt bemötande vid eventuella problem tycker jag :)
#29 - 1 september 2007 22:39
Dom ringde upp mig idag, visade sig att det blivit fel med min betalning.
Men de visste inte jag, så poäng för trevligt bemötande får dom iaf.
#30 - 4 september 2007 06:17
beställde 3 st pumpar av dom, 1 pajade inom 2 veckor. Fick tag på patrik direkt. Inga som helst problem byttes ut direkt.

jag är jättenöjd med dom.
#31 - 4 september 2007 07:07
Handlade lysrör därifrån och fick dem efter en vecka, pratade med dem per telefon just angående att de inte hade svarat på ett mail jag skickat. Tydligen håller dom på att öppna butik så dom ligger mitt i en flytt och ligger efter med 500 emails. Snubben jag pratade med verkade reko. Fortsätt o ring så tror jag att det löser sig.
#32 - 4 september 2007 08:29
Har beställt två BTN-böcker av dom tidigare och det var inga som helst problem. Fick grejorna inom en vecka. Däremot ställde jag en fråga på deras hemsida och det tog nog typ en månad innan jag fick svar, men det är ju en annan femma:-)











Annons