misstänker att det är en kille som har akvariet, killar äääälskar hajar!
Min sambo + hans vänner vill att vi ska ha silverhajar för det är ju HAJAR! suck!
Jobbigt är att det finns ingenplats för en sådan fisk, och en sådan fisk är inte så lätt att ta död på heller utan att man mår dåligt av det =(
Har nog inte så mycket med kön att göra, utan om hur seriös man är i sitt djurhållande, och rent allmänt. Ja, att folk skaffar "hajar" och se´n har dem i för små akvarier är nog för att de tycker att det är "coolt", och enligt min åsikt är det helt fel anledning att skaffa ett djur. Djuret blir nog lidande på ett eller annat sätt hos så´na ägare, killar som tjejer. Visst, att tycka att djuret man har är häftigt är väl en sak, men då ska också ett genuint intresse finnas, och kunskap om hur man sköter djuret i fråga på bästa sätt, och det är nog tyvärr inte så vanligt bland den typen av ägare.
Silverhajar är ingalunda lika olämpliga som akvariefiskar som t.ex paroonhajar, då de inte blir ens en bråkdel av paroonhajens storlek, och heller inte har samma levnadssätt och matvanor. Silverhajen är enligt mig en mycket trevlig, vacker och fredlig fisk, men eftersom den blir runt 30 cm så vill den ju ha en del utrymme att sträcka ut på. Dessutom är det en stimfisk. Paroonhajen (som är en mal) däremot är enligt mig helt förkastlig som akvariefisk, först och främst för att den blir flera meter lång.