vart hittar jag stora akvarier?

#1 - 1 maj 2012 05:46
Tja , går i tankarna att skaffa ett nytt STORT akvarie, men undrar nu vart man finner dessa giganter.
hade tänkt mig minst 1500L .
Någon som kan hjälpa mig??
#2 - 1 maj 2012 06:50
bygg själv =) får du ju alla måtten du vill ha
#3 - 1 maj 2012 07:22
Bygga själv är ingen bra ide när det gäller 1500 liter, i alla fall inte om man inte tränat väl på mindre burkar och är noggrann. Dessutom är glaset ändå den stora kostnaden så då kan man lika gärna låta ett proffs limma ihop det också.

Största burk som numera hittas normalt i affärer som standard är 720 liter. För större får man specialbeställa. Majornas glas i Göteborg, Jagefelds i Lysekil, akvarielagret i Stockholm är några ställen att kolla.

Det är också värt att hålla ögonen på blocket. Det händer att folk med jätteburkar får desperat behov av att bli av med dem och skänker bort dem.
#4 - 1 maj 2012 08:40
www.mfksweden.se

många stora burkar och en del som säljer.. vet en kille som säljer 250x100x60 just nu men eftersom jag är för lat för att googla mullsjö vet jag inte hur det livar med umeå..

hur som går det ju att specialbeställa även om vissa är dyrare än andra.. :) det är nog värt att ta in offerter från olika håll innan man beställer.. är man villig att åka så är ju glaspriset dessutom bara en fraktion av det svenska i tex polen och tyskland..
#5 - 1 maj 2012 10:11
Mullsjö ligger i närheten av Jönköping. Så det är ju en bit för honom isf :P
#6 - 7 maj 2012 09:09
Tack för alla svar, har dock hittat en lokal glasmästare som ska hjälpa mig bygga mitt nya projekt.
Läger upp en tråd så fort det är levererat.
Akvariumet blir på hela 1800 L , vad som ska gå i det har jag inte riktigt klart för mig ännu.
Ni får gärna tipsa!
ha det , mvh // stefan
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 7 maj 2012 09:14
Jagge skrev:
Tack för alla svar, har dock hittat en lokal glasmästare som ska hjälpa mig bygga mitt nya projekt.

Läger upp en tråd så fort det är levererat.

Akvariumet blir på hela 1800 L , vad som ska gå i det har jag inte riktigt klart för mig ännu.

Ni får gärna tipsa!

ha det , mvh // stefan

Kul att du har hittat någon som kan fixa akvariet för dig - vi ser fram emot foton på det

Tipsa om fiskar skall man dock inte göra i denna kategori (Akvarier och Tillbehör). Starta istället en ny tråd i t.ex. "Projekt-kategorin"
#8 - 7 maj 2012 19:16
Låter som ett riktigt jätte projekt! Hotja till borta i projekt forumet när du sätter igång så följer jag det gärna.

Annons