Vart kan jag köpa??

#1 - 6 april 2004 08:42
<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
Jag har försökt hitta revbenssalamadrar eller eldbukssalamandrar att köpa i nästan 3 veckor nu!
Jag har kollat på Akvarielagret (där hade de nån salamander med paddsvansk eller nåt), Djurmagazinet i Farsta Centrum (där köpte jag salamandern som jag har nu!) och Arken Zoo i Haninge Centrum..! Och jag kan inte hitta någon!
Jag fyller år på måndag och hoppas att jag får lite pengar att köpa för...!! Ska köpa ett akvarium (35-70L). Och jag måste fylla på med salamandrar.

Om du vet någon bra affär som har salamandrar (de måste passa ihop med min revbenssalamander som jag har nu), så skriv o berätta!! Måste också vara i Stockholms området, jag har inte möjligheten att åka så långt för att köpa...

//Lill_Syrsan
#2 - 6 april 2004 08:48
Dom flesta kan ta hem om du ber dom.
#3 - 6 april 2004 11:37
Jaaa...det har du nog rätt i. Men jag vet inte nån affär som säljer salamandrar längre! Och vi ett annat "ämne" var det nån som hade köpt fiskar och ville få de hemskickade men det kostade typ 400kr sa han. Han bor i Uppsala, tror jag....

Men tack ändå..och om du vet nåra affärer, kan du skriva de?

MVH Petra
#4 - 6 april 2004 11:39
Du kan kolla om de har kommit in där du köpte dem senast, eller om de kan beställa, precis som jorgen42 sa.
#5 - 6 april 2004 11:56
Ja.
#6 - 6 april 2004 11:59
dom har i stoby akvarieaffär
#7 - 6 april 2004 12:16
Hmm...stoby, stoby, stoby..
Vart ligger det? I stoby? Jag vet inte vart Stoby ligger.. [:-112]
#8 - 6 april 2004 15:36
Stoby ligger utanför hässleholm i skåne.
#9 - 6 april 2004 19:57
Hej!

Det finns i Djuraffären i Huddinge Centrum samt på Högdalens zoo :) Tycker nog att Högdalen brukar ha bättre och finare djur!

//Lina
#10 - 7 april 2004 20:47
Tack för hjälpen! Jag ska kolla i Huddinge Centrum! Och tack, tack, tack!!

Carolina: De har väl inte alltid haft salamandrar i den zoo-affären? Men det var nog ganska länge sedan jag var där..!

//Lill_Syrsan
#11 - 7 april 2004 20:50
!OBS! !OBS! !OBS!

Det var inte ViZiR som skrev meddelandet före det här!
Det var jag, men han var tydligen fortfarande inloggad på datorn!!

/förlåt
#12 - 7 april 2004 22:12
Hej!

De brukar ha i Huddinge, var där senast häromdagen :)

MEN, jag måste säga, jag är inte så förtjust i den affären, tycker inte att djuren alltid ser så pigga ut, t.om sjuka nästan. Föredrar därför Högdalen, de brukar ha pigga och fina djur.

Men åk och titta :) Huddingebutiken brukar alltid ha några inne!

Lycka till!

//Lina

#13 - 8 april 2004 06:42
Mamutzoo på herkulesgatan har salamandrar,, vet inte om det är rätt sort men,,
#14 - 8 april 2004 07:55
Tack: Carolina (Ska kolla där du sa!)
Tack: Jolon (Ska se om jag kan komma dit!)
Tack: Snobben0326 (Sk åne ligger lite för långt bort, men tack ändå!)
Tack: Mazi (för hjälpen)
Tack: Jorgen41 (ska ringa o kolla hur mycket det kostar att skicka hem!)
Tack: ViZiR (tack)

Det där var nog alla!! [:-91]
#15 - 1 maj 2004 11:19
Mamutzoo på herkulesgatan har oftast eldbukssalamandrar. De har iaf de piggaste och friskaste jag har råkat på. Förra veckan hade de även en med gul mage. Dessvärre har de inga honor just nu. Mina hanar e skitsura för att jag inte ger dom brudar så här på vårkanten.
#16 - 1 maj 2004 12:46
hahaha...blir de så sura?
Men jag kan nog inte åka till stan o köpa.. :(

Ha en trevlig lördag!
#17 - 9 mars 2005 17:32
Hej!

jag har 2eldbukar som är till salu. Mitt terrarium är också till salu och allt deta +all inredning meföljer. om du är intreserad så skicka ett mejl till [email]johan.rosell@telia.com[/email]

Annons