vart kan man köpa denna fisk???

#1 - 26 augusti 2004 21:56
hej är det någon som vet vart man kan få tag i Pundamilia nyererei eller som den tidigare hette Haplochromis nyererei? helst i Sthlmstrakten

Här är en bild på fisken ifa ni inte vet det latinska namnet på den
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=154

MVH/Glenn
#2 - 27 augusti 2004 07:24
ingen som vet???
#3 - 27 augusti 2004 07:25
Hör med dom stora affärerna i Stockholm, dom kanske kan ta in ett par exemplar åt dig..
#4 - 27 augusti 2004 07:27
Dock inte i sthlms trakten, men vet en kille i trollhättan området som har 2+8, kanonfin grupp. kanske värt att lägga den bensinpengen? :P
#5 - 27 augusti 2004 07:30
Du kanske redan vet det, men det finns mycket stor variation i teckning beroende på fångstlokal för denna art. Antagligen bör du veta vilken du är ute efter innan du beställer.

Se t.ex. http://www.africancichlids.net/Articles/Pundamilia_nyererei/
#6 - 27 augusti 2004 07:46
ja har kollat runt på lagret och leasing men int hittat den och när ja prata me dem på lagret så sa dem att det är ganska svårt att få tag i den, så därför tänkte jag att ja frågar ifa nån kanske visste vart man kunde hitta den=P

kan bli lite svårt att åka till trollhättan då ja varken har körkort eller bil *ler*

Nej jag visste faktist inte att det var så stor skillnad men det är den här färgen jag vill ha om ja någonsin kommer hitta den=P

tack för svaren
Mvh/Glenn
#7 - 27 augusti 2004 07:57
Onödigt inlägg:

Personligen tycker jag att det är mycket tråkigt att man så sällan ser ciklider från Viktoriasjön i handeln...
#8 - 27 augusti 2004 08:45
Kolla på Globefish... Där vet jag att de har ett gäng i ett visningskar iaf... Vet dock inte om de är till salu...
#9 - 27 augusti 2004 08:54
<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS"><font color="blue"></font id="blue">

Du kan ju alltid åka ner o dyka efter dom så får du säkert dom du vill ha =)[:-17]
#10 - 27 augusti 2004 13:41
oki ja ska ringa globefish och höra:D

Nej ja har varken råd eller tid för att åka ner och dyka efter dem. Och sedan så finns det ju inte så många där nere heller eftersom nilabborren har planterats in där och käkat upp det mesta.

/Glenn

Annons