Nu behöver jag er hjälp... Jag brukar ju klara av det här på egen hand - men nu är jag faktiskt alldeles villrådig. :confused: :d
Jag håller på att fundera över vart vår (jag och min sambo) nästa resa ska gå. Min sambo och jag har nämligen lite olika åsikter om vad som är ett bra resmål... ;) Jag trivs bäst på öarna i väster (storbritannien, Irland etc) medan min sambo tycker att det är ganska tråkigt. Jag vill allra helst åka till Wales (eller Nya Zeeland) och min sambo föredrar Maldiverna eller nåt sånt.
Vidare vill jag aktivera mig på min semester. Jag vill kunna promenare, cykla, hyra bil, paddla kanot, rida, fotografera, snorkla... Min sambo vill ligga still. [|)] Jag blir fruktansvärt rastlös av att ligga på en strand i två veckor. Jag älskar däremot att bada och att snorkla... [:-96] :)
Min sambos bild av den perfekta stranden är typ vit sand, turkost vatten och vajande palmer. Och så ska den vara lååång. Min drömstrand är liten (dock med klart fint vatten), gärna med inslag av berg eller stora stenar....och en massa grönska. [^] Gärna lite undangömd...
Vidare är det viktigt för mig att naturen är vacker. Eftersom jag vill se (och fotografera!) så mycket som möjligt av stället jag besöker så vill jag att det ska vara vackert. Jag tycker mycket om karg och vild natur - berg, sjöar, gröna kullar och hedar (typ norra Skottland).
Och så måste det vara varmt i vattnet om jag ska snorkla... :D
Jag vill inte ha horder med svenska turister (helst inga alls ;)) så typ Thailand och såna ställen är uteslutet.
Jag har kollat runt på Maldiverna (hur kul är det att sitta på en atoll i två veckor??? :confused:), Mauritius, Kambodja, Kap Verde, Dominikanska republiken och andra öar däromkring....men jag tycker fortfarande att Wales är vackrast. Ingenting stämmer med vad jag söker. :(
Är det någon som har något förslag på en bra kombination av Maldiverna och Wales???