vatten byte

#1 - 27 februari 2005 11:06
[left]hej jag har ett 250 liers akvarium, och jag har en papegojciklid, en blåklåckscilkid . en delfincikliklid, en pansarål , en gibbicepc , en liten pansarmal. och två prakt botior och en liten skalar och en liten neolamprologus leleupi. hur ofta ska jag göra rent det, och vilken pump rekomenderar ni:cool:
[/left]
#2 - 27 februari 2005 11:44
Göra rent det, aldrig, byta vatten, 10-20% varje vecka, och pumpe e lite värre, beroende på om du har möjlighet att köra med externt, eller enbart innerfilter... (ytterfilter ÄR bättre)

Eheim 2026 är aldrig fel, Fluval 304 är väll ett billigare alternativ som borde fungera (själv hade jag ett 303 till mitt 250 kar, för ett par år sedan, och sitter nu mycket nöjd på Fluval 403'or men de är inte riktigt i samma klass som Eheim Pro2 serien)

B!
#3 - 19 mars 2005 12:15
tack för svaret
#4 - 19 mars 2005 17:39
rekommenderar eheim filter.
dom är dyra men är kvalitet också.
har ett tyst bra effektivt och var gammal redan när ja köpte de begagnat för över 10 år sen
#5 - 19 mars 2005 20:07
[QUOTE=gerry][left]hej jag har ett 250 liers akvarium, och jag har en papegojciklid, en blåklåckscilkid . en delfincikliklid, en pansarål , en gibbicepc , en liten pansarmal. och två prakt botior och en liten skalar och en liten neolamprologus leleupi. hur ofta ska jag göra rent det, och vilken pump rekomenderar ni:cool:
[/left][/QUOTE]

Hej! Vad gäller filter och vattenbyten instämmer jag i det som har sagts tidigare.

Din pansarmal och din scalare skulle må bra av sällskap av några till av samma art. En till scalare och två pansarmalar till kanske, med tanke på att du har ganska stora fiskar och därför inte kan ha många till.

Annons