Du har 3 stycken likadana "kontakter" varav en inte används, den kopplar du en slang på i samma dimension som de 2 andra slangarna som följde med.
För att slippa slabb stänger du IN i filtret först i 3 sekunder sen UT dra sen ur kontakten direkt, när du sen tar av UT kontakten skapas ett svagt baksug och inget vatten rinner ut.
Tryck sen dit den 3:e kontakten med den slang du fäst där och dra den till ett avlopp eller till en toa, öppna IN vredet sen UT och du har direkt ett vatten flöde dit du vill.
Om du sen sätter i strömkontaken går det fort som fanken personligen har jag inte möjlighet att fylla akvariet i samma takt som FX5 tömmer.
Glöm inte att stänga doppvärmaren om det finns risk att den hamnar över vattenytan vid tömning.
Därför låter jag mitt bara rinna av sig själv samtidigt som en slang fyller och jag styr tömnings hastigheten via kranen på UT på filtret.
Detta enligt CD:n som du inte har.
Botten kranen är för att tömma "slam" som kan samlas på botten av filtret, det gör du när filtret är avstängt annars sitter slammet i bottenmassan, eller rättare sagt svårare att få ut, den proceduren tar ca:5-10 minuter, låt IN vara öppen vid den behandlingen, och stäng UT, allt detta för att slippa få luft i filtret och att det då kan vara lite tjurigt att starta.
Pesrsonligen kan jag nog bara rekomendera ett FX5 i ett 375 om det är lax som ska födas upp, det är ett sjuhelsikes drag i ett 600L med FX5.
Jag hade biltema sand första gången jag drog igång FX5:an och det flyttade sanden, för att sen bli vågformad som på en sandstrand.
Ingen lyckad kombination, så ett stenkar utan växter och grov sand på botten samt en fisk som vill ha riktigt strömt vatten, om du svarar ja på dessa påståenden då kan du ha FX5 i ett 375.
Eller tänker skaffa ett större kar senare, då sitter du i guldsits! :D