Vattenbytedag och Eureka

#1 - 11 februari 2008 13:32
Allt gick som det skall växter växer som bara den fick klipa en massa blad och ordna ett akva där jag kan ha mina sticklingar =) ...
hmmm länge har jag undrat varför jag har extremt höga halter järn .... EUREKA
nu vet jag ... fast det var inte lätt .

Satte mig framför akvarium igår och tittade men såg inget som kan orsaka dessa förbannade halter .... färgen på skalan tog slut och jag höll på bli tokig !!! Tråd alger såg ut som java mossa .....
hmmm tänkte och tittade ... under natten så vaknade jag av bubbel !!!!
Juste F*N Nu visste jag nästan vad det kunde ha varit ,....
nämligen böjbar bubbel gardin !!!
skumgummi slang som man kan böja och hålla på med .... hmmm tänkte jag hur kan den böja sig så mycket ???
Och idag vid vatten bytte tog jag ut den förbaskade gardinen...
klipte sönder den och det finns nån slags metal. vet inte vad men den var inte rostig så klart hmmm tänkte jag kanske det inte var det ändå . men så tänkte jag göra en täst
tog denna metal pinne och stoppade i ett glas vatten och ett annat glas brevid med bara vatten
En timme senare gjorde jag test och det visade utslag på vatten med metalen och inget utslag på bara vatten ...
Uff äntligen tänkte jag .. men vi får se sen

Ha det =)
#2 - 11 februari 2008 22:13
Det där var riktigt intressant, den böjbara bubbelgardien med metall gömd inuti. Hoppas det fixar till sig nu när du plockade ur den, men man vill ju inte tro att något som är gjort för att vara nere i akvariet ska släppa ifrån sig något olämpligt, men det verkar ju så.
#3 - 12 februari 2008 06:30
Precis som du säger, det vill man jo inte men dock ..
kollade sen på kvällen och det var ännu mer järn =(
, frågade mannen om metallen dock visste han inte riktigt var det var exakt men han hade sina misstankar , han tog det till jobbet så vi får avvakta.

Annons