Vattennivån

#1 - 26 februari 2009 18:33
Hej har ett 200L akvarium och märkte nu att nivån är 1cm högre på ena sidan, blir det för stort tryck på ena glaset, lr håller det ?
#2 - 26 februari 2009 19:44
Det håller under förutsättning att underlaget inte skevar (höger sida inte lutar framåt när vänster lutar bakåt eller hur man skall förklara det). och att det är rakt.
#3 - 26 februari 2009 23:25
har ritat en bild hoppas ni förstår hur jag menar, den sneda linjen som pilen pekar på de är ett av glasen som lutar det lutar ca 1 cm, tror ni det kan hålla, eller är det bara att ta lös och göra om ? Länkar bilden http://www.pixbox.se/pic_show_id26353366.html
#4 - 27 februari 2009 07:08
Orginellt limmat ;)
Ser lite störande ut i mina ögon, och är bara front/bakglaset skuret rätvinkligt skulle jag skurit ner karet och limmat om det så att alla sidor stod i 90 grader (rakt upp och ner).
Om det håller, tja, är det bara ordentligt gjort i övrigt (silikon av lämplig sort, glaset ordentligt rengjort etc.) håller det troligen.
#5 - 27 februari 2009 08:48
okej, jåå alla glas är raka och fina, bara ett som är fast limmat snett :/ men får väl göra om det sen, får vara så där ett tag iaf =)

Annons