Jag har också dålig erfarenhet av multistickorna... köp separata test, tror det blir billigare i längden också, man testar ju kanske inte allt varje gång... Har man en nitrittopp är det kanske överdrivet att kolla pH och kH varje dag...
I längden tjänar man på de separata testen. De viktigaste är pH, KH och Nitrit och de klarar man sig bra på så länge man inte ska köra seriöst med växtakvarium.
Om du har funderingar på att skicka efter annat från aquaristic.net så kan jag tipsa om Seras lilla testkit med testflaskor för pH, gH, kH och nitrit. Kostar 19.90 euro...
Kan tillägga att jag har dålig erfarenhet av Seras nitrattest, dessa visade på långt högre nitratvärden än vad två andra gjorde (det ena var JBL och det andra var ??? )
En stor nackdel med "dropptester" är att det finns ett bäst före datum och att öppnad förpackning bör konsumeras inom rimlig tid(förvaras kallt). Köper man ett helt kit, så blir det till att testa ofta om det skall bli ekonomi i det hela. Personligen tycker jag teststickorna pekar ut avvikande värden, utan att för den skull vara exakta!