Vätternrundan

#1 - 6 april 2011 10:38
Tänkte bara kolla om det finns nån/några här som kommer cykla vätternrundan alt tjejvättern eller Halvvättern?

Själv blir det halvvättern för första gången, bara hållt på med mtb innan, men nu är det alltså dags för lite asfalts nötning =)

5Mil i benen (förra helgen) så känns som att det är en bit kvar, då det rekommenderas ca 50 !!

Om ni kommer till motala den veckan så missa inte Motala akvarieförenings nya lokaler (20 meter från starten nere i hamnen) Förhoppningsvis är allt klart i lokalen och dom hinner öppna sin "insjöavdelning" tills dess. Ska tydligen bli en enorm tank med enbart insjöfisk. Och givetvis andra tankar med akvariefisk.
Vet ej hur långt dom kommit i arbetet, men dom hoppas iaf vara klara till vätternrundan så mankan ju hoppas.
#3 - 7 april 2011 10:45
Tack för länkarna, hade inte tid att leta efter dom själv när jag skrev mitt inlägg.

Verkar dock som jag är den enda fisknörden som tagit det konstiga beslutet att cykla massa mil i sommar=)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 7 april 2011 10:48
Halvvättern hur tusan cyklar man då - över Vättern eller:p
#5 - 7 april 2011 11:05
Vilken dag/helg är vätterrundan i år? Min fru brukar ofta vara jour på röngten och det brukar bli en del extra jobb då. Det är ju meningen att ni skall cykla och inte ramla eller köra in i varandra.
:)
#6 - 8 april 2011 18:49
Från 10:e til 18:e juni , börjar med Minivättern för barn, och avslutas med vanliga vätternrundan, och tjej och halvvättern därimellan.

heh Kjell, ja man kanske få åka båt över på mitten=)

Halvvättern börjar som resten av loppen i Motala hamn, sen kör man till omberg och ner till ett ställe som heter vidavättern, där vänder man hemmåt på småvägar via skänninge bla , med mål i motala.
#7 - 8 april 2011 21:15
Jag cyklade halvvättern förra året, men i år har inte haft så mycket tid att träna så jag står över... Får bli något av loppen nästa år.

Annons