vattnet--hjälp

#1 - 11 januari 2007 16:02
hej hej !!

kom inte på någon bra överskrift men den få duga !!!

jag startade upp ett kar på 110 liter för ca två veckor sedan och nu tycker jag att vattnet ser konstigt ut. nästan som damm i eller som att bikarbonaten inte löst upp sig riktigt eller nått. tror inte att det är de sistnämnda men det skulle kunna se ut så...välldigt små små partiklar är det som. lite svårt att förklara. så hela akvariet eller, aa allt vatten ser aningen vitare ut..
förra gången jag hade karet uppe hade jag samma problem :confused: nån sa att det kunde vara infusorier eller hur det nu stavas men dom är väl avlånga eller ? för de är inte dessa. går inte se nån form alls.. nu har jag väl skrivit helt slöddrigt och konstigt men hoppas ni förstår lite iaf ;) :p nån som vet vad det kan vara ??

//kim [:o]
#2 - 11 januari 2007 18:17
Vet inte riktigt...

Men det var lika i mitt akvarium...
Jag hade i bakterier och det blev mycket "mjölkigt" de första dagarna men jag tyckte att det höll i sig i flera veckor tills jag hade gjort flera vattenbyten... Tyckte att jag hade sköljt den nya sanden nog men det kanske är det!?! ;) Fiskarna trivdes i allafall... :p
#3 - 11 januari 2007 18:17
är det ingen som vet vad det kan vara för fel ?? eller vad jag kan göra åt det ?? :( känns så himla tråkigt när man precis startat upp och fiskarna börjat yngla så blir det såhär :( aja !

edit läste ditt svar nu...var det sanden ??

//kim
#4 - 12 januari 2007 08:28
Skulle också gissa på sanden....

OM det är något annat än sanden. Dvs avspjälkningar, eller något som inte bör vara i karet så lär fiskarna dö väldigt snabbt.
ÄR det sanden så lever fiskarna som normalt.. Och du får ha lite tålamod så löser det sig självt (efter du bytt vatten normalt osv..)

Annons