Jo, tack Inger. Det är lite av det som jag menar. Det finns kritik på att Sverige är dåligt representerat inom aquascaping tävlingarna.
Och det är väl inte så konstigt at det är så när landets större forum drar paralleller med ALGER och VÄXTER.
Nörda Malawi blandannat går bra i afrikanska fiskars tråd, och där samlas säkert mycket gott inom ämnet. Men vil man lyfta upp "nature aquarium " , "aquascaping" och seriöst växt snack så går man bet här känner jag och det vore på tiden att få visa upp riktigt bra aquascapes, och gröna fingrar.
Tänker jag då...
H.
Att dra igång ett växtakvarium kan varenda människa som har vatten i kranen, det är inte svårt. När det fäller ren och skär aquascaping så finns det inte många i Sverige. Diväte-Kim, Christian och några få till. Efter det finns det växtakvarister i mängder och där faller nog jag kanske möjligtvis in.
Det är enkelheten jag vill lyfta fram, vi måste få mer intresserade. Jag tycker att teknik-onanin är ganska tråkig, det vore roligare att visa nya akvarister vad man man göra med ett vanligt Juwel till exempel.
Att Zoopet är begränsat när det gäller växter köper jag men Plantswap är värre. Visst, man kan köpa växter där och man kan få trehundratusen tips på hur man bygger en billig ledramp som i bästa fall blir hygglig. I övrigt, dött som en dörrknopp.
Det finns utländska forum som tur är och det är en tröst när inte Zoopet räcker till. Jag tycker ändå att det räcker som det är här utan några extra inslag.