<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej defdac ,, har du varit här *S* japp växten står längst bak och den där mojängen låg in mot glasrutan under sanden,, bladen blev genomskinliga !!
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jodå jag fick mail direkt när du skrev din fråga, men ärligt talat blev jag lite för konfunderad för att svara. Eftersom växten står längst bak så är min bästa gissning ljusbrist. Om växten dessutom är ny så kan den vara i sin acklimatiseringsperiod. Tropica (som odlar akvarieväxter) odlar många typer av akvarieväxter *ovanför* vattnet. Många av våra vanliga akvarieväxter har både ett undervattens- och ett övervattensläge. När man sätter ner en växt som är i övervattensläge i vatten så börjar den acklimatisera sig och oftast innebär det att den bryter ner övervattensbladen och slänger bort dom så att den snabbt kan sätta nya undervattensskott.