när du blandat till 200ml av denna lösning hur länge kan man förvara den utan att den blir dålig
Jag har haft min i över ett år och den höjer PO4-halten precis så mycket jag doserar för. Jag brukar dock skaka den innan jag använder den, men det är mest för att jag blandat den i en ogenomskinlig plastflaska så jag inte ser om det blivit fällning i den.
(Den vakne undrar genast hur jag kan veta att min dosering höjer precis så mycket jag doserar för när Tom Barrs metod inte ska behöva vattentest - men det är för att jag under årens lopp experimenterat ganska vilt (krukväxtgödningspinnar i bottnen etc) vilket har fått bl a PO4 att inte alls följa doseringen vilket alltså innebar att jag var tvungen att mäta. Men det är fixat nu så nu mäter jag mest för att det är lite kul att få svart på vitt hur mycket växterna käkar.).
[quote] (t ex Pucko)
Är det här en produktplacering i smyg? :)
[/quote]
[:I] Ja kanske det. Nej men allvarligt är dom är genomskinliga, snygga och praktiska med sina distinkta, stora och täta lock.
Så egentligen så behöver man inte hålla på med PMDD utan kan klara sig med TMG och KNO3 och KH2PO4?
Javisst! Men det är ju också en form av PMDD där du bytt ut Mikro och K mot TMG. Okej. "PoorMansDosingDrops" kanske inte passar så bra in längre då =)
KNO3 använder man främst för att få nitrat, och KH2PO4 främst för att få fosfat - helt riktigt.