Jag skulle egentligen göra om mitt 310 l kar (bilder i signaturen) v. 30, men det blev ändrade planer, då vår katt dog.. :( Resten av familjen skulle bort v. 30 och jag skulle vara hemma och ta hand om djuren, men det klarar jag inte nu när katten är borta.. så jag följer med familjen ist..
Då blir det så att karet ska göras om v. 29 istället, så då måste jag beställa grejerna från pwss så snart som möjligt, och också fixa sand så snart som möjligt! och då har jag några frågor :)
Från pwss ska jag beställa Aquaels ODA bakgrund, men också växter och ev. en rot. Frågan är då om det är värt att köpa modersplantor, eller om jag ska köpa 5-pack med små..? Hur stora är de som ingår i 5-pack egentligen? funderar just nu på echinodorus 'rosé' och brasilianska gräsplantor.
Och om jag ska beställa en rot, finns det då möjlighet att se den innan jag beställer? Vill ju inte beställa något utan att veta hur det ser ut! Vill ha en stor, "liggande" mangroverot..
Och angående sanden. Har hört att folk har hittat metaller i sin råda sand, och att den börjat rosta. Är det sant? Vill ju inte ha orange sand! :confused:
Känns också onödigt att beställa sand från pwss, blir ju lite dyr frakt.. bor i Sundsvall.. [:o] Var kan man då få tag i rådasand? Var finns det att köpa? Är det bäst att kolla om zooaffärerna kan ta hem? (De har inte hemma i vanliga fall)
Tror det var allt just nu, kommer nog fler frågor senare!! :p