Växtnäring i räkkar

#1 - 15 januari 2008 08:40
Jag har ett 18l med CR, två vuxna och ett 30-tal småttisar i olika storlekar.

Jag har än så länge inte haft i några tillsatser i vattnet eftersom jag läst att räkor kan vara känsliga för det men nu börjar jag se på växterna att det börjar bli näringsbrist i vattnet.

Några tips på vad man kan använda och om det är säkert?
#2 - 15 januari 2008 09:20
Jag brukar göra ett lite större vattenbyte när jag ser att min HC matta börjar bli lite gul och det verkar funka bra.
#3 - 15 januari 2008 09:50
Annars kan man ju tänka på att ha växter som inte kräver så mycket just i näringsväg.
#4 - 15 januari 2008 09:52
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag göder med PMDD hos mina körsbärsräkor och dom blir bara fler och fler ;)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Räkorna alltså, och växterna mår kanon.[/COLOR][/FONT]
#5 - 15 januari 2008 10:40
Annaica skrev:
Annars kan man ju tänka på att ha växter som inte kräver så mycket just i näringsväg.

Du har nog rätt.....har samma växter i mitt 57l och de ser lite medtagna där med fast de andra växterna växer så det knakar........kanske fått tag på känsliga växter bara.

Tillsatte i alla fall lite easy-life vattenberedning idag hos räkorna så hoppas jag att de inte blir påverkade av det :), annars byter jag växter ;)

Skönt att höra att det verkar fungera med pmdd hos dina räkor maria, har tänkt börja med det i mina båda kar eftersom alla verkar tycka att det är det bästa att använda för växterna....

Annons