Vem är du? :P

#1 - 1 december 2009 20:20
Om de är någon som vill berätta mer om sig själv så får ni gärna göra det här

Namn/Smeknamn:
Ålder:
Stad/Ort:
Intressen:
Akvarium:

Lägg till ämnen om du vill

Jag kan iaf börja för att göra de rättvist

Namn/Smeknamn: Felicia
Ålder: 20
Stad/Ort: Göteborg
Intressen: Djur (såklart fiskar), Filmer m,m
Akvarium: 375L med just nu rödzebror, 110L Zebraciklider och malar för uppväxt och 80L Räkor och snäckor
#2 - 1 december 2009 20:27
Namn/Smeknamn: Emil, nickar emi7 på alla spel.
Ålder: 14
Stad/Ort: Karlskoga
Intressen: Djur, Skateboarding och FPS spel.
Akvarium:20L räkor. 150L fjärilsciklider, 375L discus.
#3 - 1 december 2009 20:29
Roligt att du ville haka på:)
#4 - 1 december 2009 20:32
:)
#5 - 1 december 2009 20:35
Kul tråd.. Hoppas många kommer nappa på detta ;) Alltid kul att få veta mer om folk :)

Namn/Smeknamn: Nina
Ålder: 27
Stad/Ort: Ljungbyhed
Intressen: Familjen och djur. Djur har alltid präglat min tillvaro och då olika sorter så som: Kossor, hundar, hästar, katter, fiskar, hamster bla.
Akvarium: Har för tillfället fem akvarium igång från 45L-450L. Min passion är guppy och de simmar i alla utom 450L. Håller så smått på att försöka plugga in genetik och de olika färgningarna för tillfället så jag kan ha mer nytta av min lilla odling.
#6 - 1 december 2009 20:36
Trodde inte de skulle vara så många som ville skriva här men jag hade fel:D

Hur är de med er?
#7 - 1 december 2009 20:47
Hoppar jag på med :)

Namn: André
Ålder: 19
Stad: Stockholm (bäst:D)
Intressen: Inte så många just nu faktiskt men det är väl att umgås med flickvännen, spela, akvaristik och att laga mat :) Fast det flesta tycker jag är kul så länge det är varierat.
Akvarium: Just nu har jag bara ett 400L akvarium men planerar att skaffa ett mindre på 54L som karantän, räk eller yngel akvarium.
#8 - 1 december 2009 20:57
Namn/Smeknamn: Ida
Ålder: 21
Stad/Ort: Laxå
Intressen: Att umgås med vänner & familj samt djuren såklart. Har en hund, en undulat, fiskarna och är medryttare på 3st hästar så jag rider ett antal gånger i veckan.
Akvarium: Har 8st kar igång just nu..
#9 - 1 december 2009 21:24
Skön tråd!!

Namn/Smeknamn: Karolina karro kråkan kajan vampyren sojan hyndan
Stad/Ort: stockholm/järna
Bor med: Min gubbe och mina fiskar.
Intressen: hmm. akvarium och ALLA andra djur inklusive skorpioner och fästingar.
Gillar att måla rita, både i dator och på vanligt hederligt vis. tillverka smycken av olika slag. bygga grejer. vara med min älskling.
Göra musik, film, fotografering...Allt möjligt när humöret finns.
Akvarium: 2 st 20 liters. ett på jobbet med galaxy och äpplen, ett hemma med äppelägg. 1st 225 liters. kopparbarber, gurami, siameser, glasmalar, räkor och äpplen.
Och ett ostartat 980 liters.
Övriga djur: Tänkte fixa mej en leguan eller en boa av något slag men det är lösa framtidsplaner. en hund kanske...
Favoritfärg: eftersom att jag målar så mycket så har jag ingen speciell favoritfärg. I kombination med varandra så ör alla färger lika vackra.
Bil: Cykel! gary fisher hybrid!
Hårfärg/ögonfärg: rödbrun/mörkblå
Utbildning: har gått estetiskt gymnasium:/
Längd: 172 cm
Vikt: privat... men vi säger att det är mycket muskler:P
Snusar: Ja! ettan!
Favoritdryck: Kaffe

Lyssnar på: Bra musik! Jazz, rock, metall, punk, tec, trance, drum n bass, tv-spels musik (typ zelda remix) symfoni, opera. osv osv. gnska bred musiksmak.
Jobb/skola: Jobbar i verkstad, putsar lyror och klockspel och lagar allehanda maskiner som jämt och ständigt går sönder. får även låna verkstan till att göra egna saker på fritiden så jag hänger där rätt mycket.
#10 - 1 december 2009 21:29
Namn/Smeknamn: Solveig (solis)
Ålder:35
Stad/Ort:Laholm
Intressen:Akvarium och djur och natur
Akvarium:600 liter blandat, 310 liter blandat, 310 liters odling och uppväxtkar, 98 liters räkkar.

Jag är hemma mamma med mina 2 pojkar och 4 katter och jag gillar att odla fisk och prova på att odla nya sorters fiskar då och då.
#11 - 1 december 2009 21:34
solis skrev:
Namn/Smeknamn: Solveig (solis)

Solveig! asså det namnet är så jävla vackert!!! jag ska döpa min unge till solveig;)
#12 - 1 december 2009 21:44
karrokaja skrev:
Solveig! asså det namnet är så jävla vackert!!! jag ska döpa min unge till solveig;)

Tackar, men som nästan alla andra så är jag inte nöjd med mitt namn själv hade hellre haft mitt andra namn som första namn Mikaela;)
#13 - 1 december 2009 21:57
Namn/Smeknamn: Frasse
Ålder: 28
Stad/Ort: Lidköping
Intressen: Musik, spelar elbas aktivt, snickra,design/inredning,mina 2 barn husdjur.
Akvarium: igång 30 l kub räkor 20l kub galaxyrasbora 3*80l tetror, apistos.
några på vinden 375l, 110l*2. Pågående projekt stapel med 4 kuber.
Arbete: Möbel/finsnickare allt från trappor till kök till custom möbler och alllt där imellan.
Typisk sådan där som fixar allt snickrar, meckar bilar, kakel/klinkers, glasmästare, rörmockare, el/telereparatör, musiker, you name it. Jag är en sådan folk ringer när man flyttar eller när något behöver fixas. Har du det? kan du ordna det? vart köper man det? har du en sån? kan jag låna den? så låter det i telefonen ett par gånger i veckan minst.

Hatar orden det går inte fixa det bara. Det omöjliga tar bara lite längre tid att fixa. För nyfiken för att avstå, måste prova alllt en gång och för dum för att låta bli. Det är jag det.
#14 - 2 december 2009 06:21
Namn/Smeknamn: Pia
Ålder: 38
Stad/Ort: Borås/Brämhult
Intressen: Fiskar, träna, shoppa, vara med familjen
Jobb: På en Telefonpassning
Akvarium:54L (sällskap mot SA)
#15 - 2 december 2009 06:34
Namn/Smeknamn: Thobias
Ålder: 32
Stad/Ort: Mjölby
Intressen: Film/Tv-spel , Skateboarding , Fiskar , Producerar egen musik och spelar diverse instrument , Vetenskap , grymt intresserad av vårt universum.
Akvarium: 1st 570l Malawikar , 1st 133l burk med rödzebra yngel , 2st 100l burkar (tomma för tillfället) , aluställning med 6 st 60l kar där det går yngel för uppväxt.

utbildad: estetisk program , bild o formgivning samt musik.
Just för tillfället är jag mellan 2 jobb. ;)
bild på mig hittar ni på
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2534371
#16 - 2 december 2009 10:07
Namn- Nicolai
Ålder- 30
Stad- Lund
Intressen- Lyssna på och spela musik, (spelar trummor, gitarr, lite bas)
Snida, såga, karva, svarva i trä. Öl!
Utbildningar- Bagare, (lääängesen) Trädgårdsanläggare, Arborist, Anläggare, (stensättare, murare..)

För övrigt, lite som Lillfrasse ungefär... :) (se ovan)
#17 - 2 december 2009 10:10
Tja why not:

Namn/Smeknamn: David
Ålder: 41
Stad/Ort: stockholm, men Jämtland rulez (också)
Intressen: Fjällvandring, djur och natur, mina barn och fru, jobbet
Akvarium: 1x936 SA, 2x112 mix, 1x37 räk
#18 - 2 december 2009 10:21
Namn/Smeknamn: Mikael Larsson / Micke
Ålder: 40 år idag. 2/12
Stad/Ort: Malung /Dalarna
Intressen:Akvarium (så klart =) Mina 2 bordercollies, Musik (hårdrockare), Mina barn.
Akvarium: 720L mix, 375 L Malawi, 312L Apistogramma, 54 L yngelakvarium med 17 Sciaenochromis fryeri-yngel.
Jobb: Fritidsledare på en av Sveriges kanske finaste ungdomsgårdar =)

Är i övrigt en väldigt positiv människa som sällan ser problem utan försöker lösa det i stället. Tror själv att jag är lätt att umgås med då jag är en bra lyssnare :)
#19 - 2 december 2009 10:39
Namn: Camilla (Metallis, Plåtis eller "Elaka käringen")
Ålder: 28
Intressen: Jänkare/Harleys/min gamla PV, tatueringar, fota m.m.
Akvarium: 5st för tillfället med fördelning på ancistrusodling, levande födare, räkor/amfibier, div. ciklider, tetror/rasboror och malar. Ev. ett ytterligare akvarium på intågande.
Personligt: Gift och två småbarn. Utbildad inom teknik (el, industri,naturkunskap). Förtillfället långtids sjukskriven. Är en jordnära person som gärna hjälper andra under förutsättning att de är schysta emot mig. Jag tar med andra ord inte skit när jag vet att man har rätt. ;)
//Camilla
#20 - 2 december 2009 16:21
namn:vilhelm smeknamn:ville, graip min systerdotter sa det till mig och nu får jag heta graip,voijon, på spel så heter jag alltid villson
ålder:11
intressen:fiskar djur hänga med kompisar BMX och online spel ex cod4
akvarium:90 liter 25 liter 20 liter
favoritspel:Call of duty 4 mordern warfare,någon som spelat mw2
#21 - 2 december 2009 16:52
Namn/Smeknamn: Jonas
Ålder: 23
Stad/Ort: Göteborg
Arbete: Snickare fram tills jul sen hoppas jag att jag får bli elektriker igen. :)
Intressen: Träna MMA, gymma, polare, fiska, spela dator och mitt akvarium.
Akvarium: ett kar på 325 liter med en liten blandning av mindre fiskar och ett överflöd med växter.
#22 - 2 december 2009 17:07
Namn/Smeknamn: Linus/Alexander

Stad/Ort: utanför Borås

Intressen: växter, akvariefiskar, fotografering, arkitektur, djur/natur, konst, språk, resor, mat, antika Italien/Egypten/Grekland, pojkvännen, familj, vänner.

Akvarium: 375L Asien-mix, 250L Asien-mix, 54L småfisk mix.
#23 - 3 december 2009 12:59
Namn: Jens
Ålder: 38
Intressen: Akvarier, min gamla Volvo 164, dykning, matlagning, fantasy och sci-fi.
Akvarium: 5 st för tillfället, malawis, ett sällskapsakvarium, en snäckburk och ett multisakvarium plus ett yngelakvarium. Och en trädgårdsdamm! :)
#24 - 3 december 2009 14:31
Namn/Smeknamn: Moa
Stad/Ort: Vallentuna, norr om stockholm
Intressen: Medeltiden, Hantverk, akvarium m.m
Akvarium: Slamkrypartank 500 liter, gammalt och fult numer, ska bygga ett nytt under våren, måttbeställningen ligger hos en handlare.

2 st 200 liters.
1 med guppys och galaxbotior, ett par gamla klogrodor och sniglar.
1 med trinidadguppys och en ensam guldfisk som jag pysslat om sedan han var 2 mm, när sommaren kommer kanske han åker ut i dammen. En blandning av räkor i växtsoppan, vet inte riktigt vad som bor kvar, amanos ser jag ibland.

2 för tillfället tomma trädgårdsdammar, håller inte dammfisk längre.
#25 - 3 december 2009 18:27
Namn/Smeknamn: jacob
Ålder: 12
Stad/Ort: stockholm
Intressen: akvarium och innebandy
Akvarium: har ett 52 liters akvarium och ska starta upp ett 540 liters akvarium:D

lägger till:
Storlek på rum: 9 kvm
Antal liter vatten/kvm: ungefär 66 liter
Kamera: Samsung S1050
#26 - 3 december 2009 19:16
Namn: Niklas
Ålder: 35
Intressen: Behöver man ens nämna att man är intresserad av akvaristik? :p I övrigt är jag mycket intresserad av allehanda idrotter (har utövat en hel massa olika förr i tiden, senast var det pingis, utan att ha någon som helst talang i någon av dem, så nu nöjer jag mig med att följa dem på TV och lite då och då live). Dessutom har jag alltid varit väldigt intresserad av musik (skivsamling här) och film (filmsamling här) och under vissa perioder läser jag en hel del också.

Akvarier: 420 liter SA där Skalarer och Nyckelhålsciklider dominerar. Räkvas på ungefär 20 liter med Crystal Red i olika storlekar och ett stim med Boraras micros.

Jobb: Jobbar inom handeln med att sälja skivor och böcker och trivs mycket bra med det. Det är på ett sådant ytterst högavlönat jobb man hamnar efter flera års studier på universitet och över 200k i studieskulder. :p
#27 - 3 december 2009 19:27
jag tänkte mer andra intressen också
#28 - 3 december 2009 19:47
Namn: Marcus (Aenema)
Ålder: 24
Civilstånd: Gift med två barn :P
Intressen: Nyligen Akvaristik :P Intresserar mig även för familjen givetvis, men förutom det inte mycket mer just nu, har den egenheten att jag fastnar för en grej och kör stenhårt på det. Precis lagt ner mitt WoW beroende och kände då att nu jävlar var det dags att komma igång med akvariehobbyn igen, har tänkt på det i snart 3 år nu, men aldrig funnit tiden med WoW hängande i hasorna.
Nuvarande Akvarier: 54L sällskapsakvarium som egentligen är sonens, men han är hela två år så pappa får hjälpa till lite ;)
Arbete: Jobbar på manpower med rekrytering, coaching och lite annat. Är du arbetslös och skaffar jobbcoach så är det dryga mig du får prata med haha
#29 - 4 december 2009 19:21
Ingen som vill skriva till sig :)
#30 - 4 december 2009 19:35
Namn/Smeknamn: Dahlberg, idiot, mögel, dumjävel, dalleballe (Johanski XD)
Stad/Ort: Schtaan
Arbete: Artbetslös, har varit på djuraffär och drällt ett tag :D
Intressen: Fotboll, akvarium, hockey (såklart?)
Akvarium: 540 ciklider, 120 bräck med kulfiskar, 120 salt.
Storlek på rum: 9kvm
Antal liter vatten/kvm: 86,67 liter/kvm
Favoritfärg: Blå
Bil: Volvo 440
Hårfärg/ögonfärg: Brun/brun
Gymnasielinje: Naturvetenskap
Längd: 186 cm
Vikt: runt 76 kg
Snusar: Ja, ettan
Favoritdryck: Cola, öl
Hatar: jul, cyano, kyla, fanta, björklöven
Kamera: Nikon D80
Fattig som få: Ja

Räcker det? :p
#31 - 4 december 2009 20:30
De fyra sista namnen är väl de folk känner dig vid, eller hur balle? :D
#32 - 4 december 2009 20:40
Jepp, speciellt dumjävel och idiot :D
#33 - 4 december 2009 21:01
Namn/Smeknamn: Emma
Ålder: 18
Stad/Ort: mariefred
Intressen: fota, rita, skulptera, skriva, inreda, matlagning, bakning och resa :)
Akvarium: "bara" ett på 54 liter än så länge.
Favoritfärg: beror på; svart när det har med kläder att göra iaf
Hårfärg/ögonfärg: dum blondin/blågröngråbruna
Längd: ~172 cm
Favoritdryck: smirnoff ice
Hatar: kyla, överdriven värme och sjukdomar.
Gillar: Familjen, vännerna, våren (då det inte är för varmt ^^),
Kamera: nikon D40
Kameratillbehör: stativ manfrotto 055XPROB, extern blixt sb-400, polarfilter, ir-filter..
Djur utöver fiskar: 3 katter & dammråttor :p

...känns lite långdraget nu så slutar här xD
#34 - 5 december 2009 09:42
Namn/Smeknamn: Erik, kallas EJ, Snoppen eller Dasen
Stad/Ort: Ållekulla
Intressen: Pyroteknik först och främst, sedan kemi, akvaristik, ekonomi (min) och allt som brinner och deflagrerar (eller hur det stavas)
Akvarium: 1st 105L, kommnade 35L och sköter ett 54-liters.
Storlek på rum: 20kvm
Antal liter vatten/kvm: 5,25L/kvm
Favoritfärg: Röd/grön/guldstreamer (lätta att framställa pyrotekniskt)
Bil: Hemmabyggd elbil för transport mellan grannarna ( 1km till närmaste)
Hårfärg/ögonfärg: Brun/grön
Gymnasielinje: Har ej gått där ännu...
Längd: 173 cm
Vikt: 47,5 kg
Snusar: Nej
Favoritdryck: Cola
Hatar: Kyla, regn, döda konstbomber, julen, hundar, svarta tavlor, mossa och snö.
Kamera: Sony Cybershot

Jag lägger till:

Samlar på: Kunskap och grundämnen
#35 - 5 december 2009 14:44
Namn/Smeknamn: Peter, Samsson, Biceps
Ålder: 25
Stad/Ort: Mölndal
Bor med: Min sambo och hennes 2 hundar i en bostadsrätt.
Intressen: Absolut största intresset är akvaristik med inriktning på ciklider, men egentligen är jag intresserad av alla sorters fiskar. Tycker oxå om att fiska, spela kort (främst texas hold´em), "bärsa", ta långpromenader med sambon och hundarna, åka longboard mm.
Akvarium: 180 liter Diskusmix: 6 st. fördelade över Red Turkos, Leopardsnake Skin och Pigeon Blood
250 liter Sällskapstank: 10 st. kongotetror, 3 st. ancistrusar, 4 st. Pelvicachromis taeniatus ”Klugei (gula palettciklider) och 6 st. Mesonauta insignis (flaggciklider)
95 liter Tanganyika: 6 st. Lamprologus multifasciatus (mångbandade snäcklekare)
112 liter "Odlingskar": 2 st. Pelvicachromis sacrimontis och Äppelsnäckor (3st guld, 3st blå och 4 st bruna)
Övriga djur: Sambons 2 hundar (en Tollare och en Schäferblandning)
Favoritfärg: Grön (eg. alla olika nyanser av grönt men ffa giftgrönt och andra grälla grön-gula nyanser)
Bil: Volvo V70, årsmodell 02, 2,4 170 hk
Hårfärg/ögonfärg: Svart/brun
Utbildning: Håller på att ta en kandidat i biologi (grön)
Längd: 172 cm
Vikt: 70 kg
Snusar: Ja LD eller granit
Favoritdryck: Trocadero

Lägger till:

Lyssnar på:
Hip hop
#36 - 5 december 2009 22:10
Namn: Jenny
Ålder: 22
Stad: Linköping (men uppväxt i Stockholm).
Bor med: Sambon och hunden i en härlig trea.
Intressen: Djur och natur har alltid varit mina stora intressen, på senare år även fotografering.
Akvarium: För närvarande 75 liter, som dock ska bytas ut mot 375 SA senast i januari.
Övriga djur: Hund och 3 kaniner.
Arbete/utbildning: Pluggar ekologi, har 5 kurser och ett års exjobb kvar till mastersexamen :)
#37 - 6 december 2009 15:15
Namn/Smeknamn: Angelica
Ålder: 20 år
Stad/Ort: Örebro
Längd; 162 cm
Favoritfärger; Svart, rosa, mörklila och rött
Lyssnar på; Blandat men framför allt punk, metal av visa sorter
Yrke; Lärarstudent (samhällskunskap)
Kamera; En urusel digitalkamera som äter batterier
Intressen:
Min sambo, mina vänner, mina djur (1 staffe, 2 katter och akvarium), filosofi/religion, böcker, film.
Akvarium:
Stora akvariet; 1 fengädda, några malawiciklider + några malar
112L aquaterarium för större 2 vattensalamandrar
60L tetraakvarium där allt (inklusive fiskarna) går i rosa.

Allmänt; Jag är tjejen som drar igång en moshpit men som ingen vågar knuffa eftersom de tror att jag ska dö eller nått. Fattig student. Älskar Harry Potter böckerna och min fengädda som heter Frederick efter terror på Elmstreet Freddy. Han är antagligen världens mest bortskämda fisk. Har ridit i 10 år men har inte längre möjlighet till det. Däremot har jag en fantastisk liten valp. Vill tillägga att kamphundsraserna är världens mest underskattade hundar (i alla fall i media och av gamla gnäll tanter som själva äger aggressiva pudlar eller dylika ulltussar).

Jag är lika mogen som jag låter (variabel tolkning är tillåtet)
#38 - 7 december 2009 19:32
Namn/Smeknamn: Niklas och brukar kallas för Nicke.
Stad/Ort: Hällingsjö som ligger i mellan gbg och Borås.
Intressen: just nu är det mest akvariet som gäller men jag gillar även att fiska, leka med mina hundar och vara tsm med kompisar.
Akvarium: mitt första som jag nu har hafft i snart två månader är på ca 52 liter med 10 kardenaltetror, 3 guppys och en L144/Ancistrus och sen har jag hittat lite dumma snäckor (kanelbullesnäckor, skrivsnäckor) i detta akvarium som jag inte vill ha där så jag plaserade dessa i en plastdunke på¨ca 3 liter. dom är ca 7-8 stycken där i!
#39 - 12 december 2009 16:26
Namn/Smeknamn: Linda
Ålder: 25
Stad/Ort: Stockholm
Bor med: Min sambo och 3 kissar i bostadsrätts2a.
Intressen: Ultralöpning står alltid högst i kurs. Dvs all långlöpning över marathondistansen. Bergslopp eller trail. Annars är det utförsåkning, musk/konsert/festival och fiskarna.
Akvarium: 3x125liter ciklid, malar och tomt. 222 liter sällskap, 54liter bäbisar och 10 liter räkor.
Övriga djur: En ragdoll och två blandiskatter.
Favoritfärg: Svart.
Bil: Saab 9-5 -00
Hårfärg/ögonfärg: Brun/grön
Utbildning: Gymnasie
#40 - 12 december 2009 16:43
Äh, har ju knappast nåt bättre för mig såhär i tentatider ;)

Namn/Smeknamn: Malin

Stad/Ort: Lund

Intressen: Öh, mitt akvarium :D Åkte konståkning förr. Gillar annars att umgås med min pojkvän och festa såklart ;)

Sysselsättning: Pluggar till civilingenjör inom teknisk nanovetenskap

Akvarium: 63 liters som jag startade efter att jag fick småfisk i en vodkaflaska på min födelsedagsfest. Innehåller just nu bara neontetror och en gul ancistrus
#41 - 12 december 2009 16:56
Namn/Smeknamn: Daniel
Ålder: 29
Stad/Ort: Karlshamn
Bor med: Min sambo och om ca tre månader en liten pjuklarv
Intressen: Musik som hårdrock och metal, rollspel som gamla goda drakar och demoner, film och sedan två månader tillbaka mitt akvarium.
Akvarium: Åttakanigt 110l sällskapsakvarium
Favoritfärg: Grön
Bil: Citroen c5 disel
Yrke: Anläggare och spängarbas, och humpare en gång om året på sweden rock.

Annons