Vem äter upp bottensubstratet??

#1 - 18 december 2005 16:45
[font=Comic Sans MS][color=red]Hej på Er![/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Bottensubstratet försvinner i mitt nya akvarie, vem kan boven vara :confused: [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Lite uppgifter om akvariet i fråga.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Invånare:[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Ett litet stim (6 st) av arten peprikakis neonis kristyris, en fredlig stimfisk som framförallt förekommer så här i juletid, Vackert tecknad på ena sidan, men när den vänder andra sidan till är slående lik sin släkting peprikakis naturalis.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]1 st bottenlevande kissekattis julius, en oftast fredlig, något egensinnig art, dock kan hanar vara revirhävdande under våren, då speciellt i mars.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Växter:[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Juliana Granius[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Rosablommande kristyrator girlangus[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Gulbladig krystiator[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Grönvit krystiator christmas[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Glittrius girlangus[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Bottensubstratet är aningen färgglatt och kanske inte så naturligt, men jag tyckte det passade in i just detta akvarie.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Problemet är att det långsamt sjunker undan, jag misstänker att det ev. kan vara de homosapies som dock inte befolkar akvariet men som allt som oftast smyger förbi utanför! ;)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag bifogar en bild!![/color][/font]
#2 - 18 december 2005 16:47
Haha :D Hel kul grej och riktigt snyggt :)
#3 - 18 december 2005 16:57
Vem kunde tro att bottensustrat smakar så gott mmmmm :)
#4 - 18 december 2005 17:04
Usch vilket djurplågeri att ha katten i akvariet :)
#5 - 18 december 2005 17:05
[QUOTE=oveb]Usch vilket djurplågeri att ha katten i akvariet :)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Catfish vetladu ;)[/color][/font]
#6 - 18 december 2005 17:09
Ah, L-051224 ??
#7 - 18 december 2005 17:11
Helt underbart att se.
#8 - 18 december 2005 17:18
[:-96] [:-123] [:-111] [:-11] Tar på sig snorklen och tar sig några rejäla munnar grus. Smaskens.

Passa dig nu tar mig en bit av glaset. Krash krash. Hehe
#9 - 18 december 2005 17:55
tjusigt!
jag skulle nog sätte en slant på de däringa homa sapiensarna som snokar runt *s*
#10 - 19 december 2005 00:15
snyggt
#11 - 19 december 2005 00:21
Fantastiskt tjusigt akvarium! :)
#12 - 19 december 2005 01:43
Äntligen ett alternativ till pepparkakshuset! :D
#13 - 19 december 2005 06:47
[font=Comic Sans MS][color=red]Glömde jag tala om att peprikakis även är utsökt att förtära, då gärna till en kopp varm glögg ;)[/color][/font]
#14 - 19 december 2005 08:25
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Glömde jag tala om att peprikakis även är utsökt att förtära, då gärna till en kopp varm glögg ;)[/color][/font][/QUOTE]
Sitter just nu på jobbet och käkar peppisar. Mmm... peppis till fruuukooost... Men var är glöggen!? Måste ge mej ut och leta här på kontoret.

Mycket snyggt peppishus! Jag gissar att Homo sapiens sapiens är boven i dramat. Eller möjligen Felis domesticus...
#15 - 19 december 2005 10:24
Hur läckert som helst [:-35] [:-111]
#16 - 19 december 2005 10:31
Plötsligt så fick jag den där helt ostoppbara känslan att byta ut tomtehuset hemma på lilla byrån i hallen...mot ett 25 liters kar..... :D
#17 - 19 december 2005 10:45
Tjusigt kar du har där! :D Blir nästan lite avis.

Dom där Homo sapiens du nämner , det råkar inte vara yngel? ;) Våra yngel äter gärna peprikakis naturalis i alla fall. :D
#18 - 19 december 2005 11:05
JAG gissar på den däringa kissekattis julius, den ser lurig ut :D man skall aldrig skylle på homo sapiens sapiens ;)
#19 - 19 december 2005 12:48
[font=Comic Sans MS][color=red]:mad: Jag kom på den största av homo sapiens igår, då han var och nallade :mad: Attans typ, han får allt vänta till 20-dag-knut *S*[/color][/font]
#20 - 19 december 2005 12:54
Snyggt!
#21 - 19 december 2005 12:57
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]:mad: Jag kom på den största av homo sapiens igår, då han var och nallade :mad: Attans typ, han får allt vänta till 20-dag-knut *S*[/color][/font][/QUOTE]

provat mattpiskan ;)
#22 - 19 december 2005 12:57
som en revirhävdande ciklid attackerar maria ;)
#23 - 19 december 2005 13:00
[QUOTE=Raven]
provat mattpiskan ;)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Ja, kanske det :p [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red][font=Verdana][color=#000000][QUOTE=tastyfish]
[font=Comic Sans MS][color=red][font=Verdana][color=#000000]som en revirhävdande ciklid attackerar maria [/color][/font];)[/color][/font]
[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]*asg*[/color][/font][/color][/font][/color][/font]
#24 - 21 december 2005 05:38
Kan förstå att du har problemas m o hålla koll på alla sorters invånare m ett sånt kar! :D
#25 - 21 december 2005 05:40
[QUOTE=jaffehuff]m ett sånt kar! :D[/QUOTE]

menar väl med en sån karl ;)
#26 - 21 december 2005 05:46
[QUOTE=Raven][QUOTE=jaffehuff]m ett sånt kar! :D[/QUOTE]

menar väl med en sån karl ;)[/QUOTE]

så du menar så du...:D
#27 - 21 december 2005 06:20
en annan hade käkat upp rubbet vid de här laget :rolleyes:
#28 - 21 december 2005 06:23
[QUOTE=Raven]en annan hade käkat upp rubbet vid de här laget :rolleyes:[/QUOTE]

Tur du inte kommit i närheten av godsakerna då...:D
#29 - 21 december 2005 06:25
typ ja
#30 - 21 december 2005 06:55
[QUOTE=Raven][QUOTE=jaffehuff]m ett sånt kar! :D[/QUOTE]

menar väl med en sån karl ;)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Troligtvis lite både och ;)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag får väl köpa mer och fylla på allt eftersom ;)[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Lite lustigt att gubens kollegor inte trodde på honom när han berättade att vi minsann inte hade något pepparkakshus utan ett pepparkaksakvarie hemma, så han blev tvungen att ta kort och ta med till jobbet :D[/color][/font]
#31 - 21 december 2005 07:25
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][font=Comic Sans MS][color=red]Lite lustigt att gubens kollegor inte trodde på honom när han berättade att vi minsann inte hade något pepparkakshus utan ett pepparkaksakvarie hemma, så han blev tvungen att ta kort och ta med till jobbet :D[/color][/font][/QUOTE]

Vaddå? Är inte det normalt? Trodde bara d var jag som inte hunnit fixa nåt pepparkaksbygge alls än... :o
HazelCR
#32 - 21 december 2005 07:42
Jag tror att det är någon vars namn börjar på M och slutar på aria och som inte alls är jungfru, men som gillar att bada i en ....
#33 - 21 december 2005 22:02
Jag visade bilden för min tonårsdotter. Hennes reaktion:

"Määh, guu va coolt asså" :D

Är inte DET ett bra betyg från en tonåring? ;)
#34 - 21 december 2005 22:12
[QUOTE=mam]Jag visade bilden för min tonårsdotter. Hennes reaktion:

Är inte DET ett bra betyg från en tonåring? ;)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Apselut ;)[/color][/font]
#35 - 21 december 2005 22:14
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][QUOTE=mam]Jag visade bilden för min tonårsdotter. Hennes reaktion:

Är inte DET ett bra betyg från en tonåring? ;)[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Apselut ;)[/color][/font][/QUOTE]

Hon tycks dessutom förvänta sig något liknande här hemma till nästa år... :eek:
#36 - 21 december 2005 22:17
[QUOTE=mam]Hon tycks dessutom förvänta sig något liknande här hemma till nästa år... :eek:[/QUOTE]

är väl bara för henne å ställa sej då ;)
#37 - 21 december 2005 22:20
[QUOTE=mam]Hon tycks dessutom förvänta sig något liknande här hemma till nästa år... :eek:[/QUOTE]
Såklart :D
[font=Comic Sans MS][color=red]Mina barn känner mig nog ganska väl tror jag, när jag talade om att jag inte tänkte bygga vårt eget hus i år (som jag gjort dom senaste 8 åren) så sa dom i kör.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]- Skall du bygga ett akvarium då eller??[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]é man förutsägbar då eller ;)[/color][/font]
#38 - 21 december 2005 22:35
[QUOTE=Raven][QUOTE=mam]Hon tycks dessutom förvänta sig något liknande här hemma till nästa år... :eek:[/QUOTE]

är väl bara för henne å ställa sej då ;)[/QUOTE]

Moahahaha!! Ja, eller hur! :D
#39 - 21 december 2005 22:36
[QUOTE=Maria - Sjöjungfru][QUOTE=mam]Hon tycks dessutom förvänta sig något liknande här hemma till nästa år... :eek:[/QUOTE]
Såklart :D
[font=Comic Sans MS][color=red]Mina barn känner mig nog ganska väl tror jag, när jag talade om att jag inte tänkte bygga vårt eget hus i år (som jag gjort dom senaste 8 åren) så sa dom i kör.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]- Skall du bygga ett akvarium då eller??[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]é man förutsägbar då eller ;)[/color][/font][/QUOTE]
Hur kunde dom gissa? ;)
#40 - 22 december 2005 10:44
ja dom kan ju knappast ha tänkt ut det själva, måste vara ett inlärt mönster! vad som verkligen SKULLE förvåna dom är om du ett år gör en ovanlig fisk i ditt akvarium! :p
#41 - 17 december 2017 18:24
Kommer ni ihåg??
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 17 december 2017 20:03
Skall du bygga ett hus eller ett akvarium:d
Det var en tävling i år i Göteborg om vem som byggde det snyggaste pepparkakshuset - ställde du upp
#43 - 18 december 2017 06:49
Är det kaka-duaciklider man ser i mitten?

Annons