Vem säljer Akwalux nu?

#1 - 15 mars 2005 10:44
Mailade Simontorp för att få ett produktblad över Akwalux större möbelkar (720 & 960). Fick till svar att de inte säljer Akwalux längre. Min fråga lyder allså vem tar då in dessa kar till Sverige?
#2 - 15 mars 2005 11:38
www.pwss.nu är billiga och bra.
#3 - 15 mars 2005 12:59
Jo jag vet att PWSS med flera säljer dem men är det inte så att Simontorp var generalagenten som tog in dessa till Sverige och sedan sålde dem vidare till ÅF som t.ex. PWSS???
#4 - 15 mars 2005 14:44
Jag köpte ett av de sista simontorp hade förra året genom PWSS, tror inte det än nån annan som tar in dom längre, tror Patrick ev kunde ta hem Aquael 720 med välvd ist.
#5 - 16 mars 2005 21:22
Vet inte om jag skulle våga köpa Akwalux...vi köpte ett på 240l och hade fullt med luftbubblor i silikonet, fick byta 2ggr innan vi fick ett utan och den sista gången blev troligen bara bra eftersom vi inte fick ett Akwalux då.

Tydligen så såg man inte bubblorna när det var tomt, det var när man fyllde det som de kom fram. Mindre roligt. Billigt var det och möbeln var helt ok, men efter att ha sett skillnaden i silikonfog osv mellan Akwalux och det nya vi fick så skulle jag inte tveka på att lägga till mellanskillnaden till nästa gång vi köper.
#6 - 16 mars 2005 21:25
Mitt har inga luftbubblor, varken med eller utan vatten i på alla meter silikon i.

Men dom silikonas ju för hand, kanske va någon bakfull polska som gjorde det
eller vart det nu är dom tillverkas :)

Och så speciellt billiga är dom väll inte jämför med andra märken heller för den delen?
#7 - 16 mars 2005 21:27
[QUOTE=Krulle]Mitt har inga luftbubblor, varken med eller utan vatten i på alla meter silikon i.

Men dom silikonas ju för hand, kanske va någon bakfull polska som gjorde det
eller vart det nu är dom tillverkas :)

Och så speciellt billiga är dom väll inte jämför med andra märken heller för den delen?[/QUOTE]

Näe, sa inte att alla skulle ha det :). Men chansen verkar stor med tanke på att vi fick 2st på rad med bubblor... Jo, kan ha varit en dålig "batch", men ändå? Rätt så billigt tycker jag det är, vi betalade 2900kr för ett 240l med möbel. Jämfört med MP och andra liknande märken så var det rätt bra pris då. (Köpte lokalt).
#8 - 16 mars 2005 21:29
Okej, mitt gick på 11.000:- tyckte det va normal pris.
Finns ju iofs inte så många olika varianter av 720 med väld front med möbel o välja på tyvärr.

Och ofta i dagens samhälla så betalar man mycket för märket och inte för vad man får :)
#9 - 18 mars 2005 14:57
Som jag tolkar svaren så säljer allså ingen Akwalux i Sverige längre... 8( Vad gör man då om man är på jagar efter ett stort möbelkar och inte är jätteimpad av Aquael. Akvastabil ser ju ok ut men de gör ju ingen möbel till sitt 900! Någon som har tips på några snygga möbelkar på 720-1000 l ???
#10 - 18 mars 2005 18:06
Kolla in http://cichlidecentret.biz/group.asp?group=1507

Där finns ju möbler till STORA akvarier...

Annons