vem säljer ciklider ?

#1 - 7 augusti 2006 21:07
vart är det bäst att köpa? odlare eller affär ? är faktiskt rätt intresserad av malawi men vet ej vart det är bästa att köpa fiskarna.. samt hur man själv skall kunna skilja mellan hona och hane.. så man inte blir helt blåst.. tanx 4 all answear
#2 - 7 augusti 2006 21:12
varför skulle dom lura dig angående könen menar du??:confused:

kolla i artbeskrivningarna , där står hur man skiljer könen åt
Guest
#3 - 8 augusti 2006 15:42
kolla kvalitén på fiskarna.

det är olika hur bra dom ser ut men en odlare kan va bra mycket bättre än en affär.

Jag tror inte odlaren blåser dig mer än vad en affär gör om könen.

Du ska ju först och främst läsa på innan du köper en firre
#4 - 8 augusti 2006 16:55
Många affärer som säljer sällskapsfisk som får in då och då ciklider kan inte skilja hona och hane åt så det gäller att vara på läst innan vilken ciklid det gäller detta gäller inte alla affärer givetvis men dem flesta men det är i regel dem som säljer dem billigast också tycker jag.Ett exempel hemma där jag bor pallet ciklid hon kunde inte säga vad som var vad men 20 kr för dem skulle hon ha billigt??
#5 - 9 augusti 2006 07:07
Ska du välja en affär i Göteborg som är bra på ciklider så är Kent i Nol att föredra tycker jag.

http://www.ciklidhobby.com/index2.asp

Alla arter är inte lätta att könsbestämma men han är mycket duktig på det. Han anväder tom lupp på vissa arter om man vill ha ett par och om det går att se kön på detta vis. Är fisken ganska ung så kan det vara svårt med vissa arter, men där brukar finnas ciklider i bra storlek för att möjliggöra detta.

Lycka till!

Annons