Vf rödzebra och ob rödzebra

#1 - 23 oktober 2003 13:14
Är det någon som vet hur stor tillgången är på ob-honor och vildfångade rödzebra?

Mvh/Lukas
#2 - 23 oktober 2003 13:16
Har i tænkt på at det går ud over biotopen når man vælger VF??
Jeg vil i den forstand hellere have F1!!!!!
#3 - 23 oktober 2003 13:20
För att du ska kunna köpa F1 så måste en del ha VF eller hur?

Mvh/Lukas
#4 - 23 oktober 2003 13:24
Problemet er jo at alle vil have VF og derved presser du naturen unødigt!!!
#5 - 23 oktober 2003 13:28
Jag frågade om hur stor tillgången är på vf/ob rödzebra.
Jag vill gärna ha svar på dessa 2 frågor och inte om ni väljer Vf eller F1

Mvh/Lukas
#6 - 24 oktober 2003 06:42
Någon måste väl veta eller?

Mvh/Lukas
#7 - 24 oktober 2003 07:07
Jag har fått för mig att ob´n är mycket vanlig då dessa fiskar inte gör annat än äter, sover och tillverkar nya småttingar.
#8 - 24 oktober 2003 08:13
Ursprungligen skickat av Sara

Jag har fått för mig att ob´n är mycket vanlig då dessa fiskar inte gör annat än äter, sover och tillverkar nya småttingar.

Öhhhh, vad gör "vanliga" malawi som inte ob gör Sara ?

I sjön är OB mycket mer sällsynt än vanliga, någon MC har jag inte någon gång. Sen finns det ju dem som odlat fram så de får stora andelar ob, men det är ju en helt annan sak.
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 24 oktober 2003 08:27
Jag frågade om hur stor tillgången är på vf/ob rödzebra.

Förstår inte riktigt frågan. Undrar du över hur många vildfångade OB-rödzebra det finns i handeln så är svaret att de är mycket ovanliga eftersom det dels inte kommer in så många VF röd zebra, och dels (som rytter skriver) är OB-honor ganska ovanliga vid Minos Reef.
Vad gäller OB-honor av röd zebra i största allmänhet (dvs även icke vildfångade) så är även de ganska ovanliga i handeln.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#10 - 24 oktober 2003 08:29
Tack Kjell!

Det var precis det jag var ute efter.

Mvh/Lukas
#11 - 24 oktober 2003 09:20
Kjell: hvad er din mening om VF/F1 ved godt det er OT...men alligevel!!!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 24 oktober 2003 09:32
hvad er din mening om VF/F1

Hur vill man att fiskarna skall se ut - jo så snygga som möjligt eller hur.
I sjön finns det fiskar som är snygga och sådana som är mindre snygga så jag förstår inte riktigt diskussionen om man skall ha VF/F1/F15 (eller vad man nu kallar dom som odlas i den 15:e generationen).
Exemplar som har en korrekt kroppsform och är vackra är det jag föredrar och då spelar det absolut ingen roll om det är VF/F1/F15
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#13 - 24 oktober 2003 09:35
Tak jeg er nemlig af samme mening!!!!!!!
#14 - 24 oktober 2003 10:22
Förlåt mig, ingen anledning att bli låg. Det är väl så kanske att om man är omgiven av dem (ob) så uppfattar man dem inte som ovanliga.
Ber återigen om ursäkt!
#15 - 24 oktober 2003 10:56
Förlåt Sara men det lät så roligt det du hade skrivit så jag var bara tvungen att fråga :-)

Men du har rätt i att det finns mycket framodlat OB och MC. Det var väll mer ovanligt förr innan man hade fått fram odlingsmaterial som gav mycket OB/MC avkomma.

Annons