Vikka har geophagus tapajos sp??

#1 - 19 mars 2004 16:12
Tja!
Ja va o köpte någon annorlunda geophagus idag det va en variant av tapajos 2 fullvuxna fiskar hona o hane till ett brak pris på 250 kr )i am HAPPPY)
Killen i affärn sa att det bara har införts 6 st fiskar av dsenna art stämmer det isåfall vill ja veta det!
O vikka som ha geophagus tapajos sp
Tobbe
#2 - 19 mars 2004 19:17
http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=75733#
Så ser den ena ut:)
#3 - 19 mars 2004 20:00
Jorå, en G. Surinamensis av vad som kan vara Tapajosbörd. Sålde precis mina och köpte diskusar istället. De kan vara ganska känsliga, och ahr man bara två är det ju katastrof om en dör.
#4 - 19 mars 2004 20:15
ja men dom hade tyvär bara 2 inne:(
#5 - 7 april 2004 22:11
Har du köpt dina tapajos i Hudiksvall så är det troligast Geophagus sp."tapajós 2" du köpt. Antingen har du fått tag på ett av odlingsparen eller så är det f1:or odlade i Forsa. Jag köpte själv några på auktion i Söderhamn idag och letar nu information om dem men har hitills inte hittat någon. Men jag har sett dem i en bok så namnet "tapajós 2" verkar ha funnits ett tag. Jag tror att odlaren ifråga har fler Tapaios 2:or över, men det verkar inte som handlarna tar emot fler just nu. Nämnas kan att de sex första fiskarna kostade över 200kr+moms per styck i NETTOPRIS när de köptes in.

Annons