Viktoriaciklider i stockholm?

#1 - 23 augusti 2004 18:41
Jag är lite nyfiken på ovanstående och funderar på om det ska bli victoria istället för Tanganyika, men då är genast frågon om någon vet var jag kan få tag på dessa i närheten av Stockholm, alternativt någon som kan skicka (ett sämre alternativ dock, enligt mig..) Verkar inte vara så lätta att hitta, konstigt, på de bilder jag sett har de varit grymt vackra :)
#2 - 23 augusti 2004 18:45
Skulle tro att Akvarielagret i bromma har victoria ciklider,,
ska eventuelt skaffa några själv!
/Lasse
#3 - 23 augusti 2004 18:48
Jag har mejlat dom och frågat, ska se om jag får svar..
#4 - 24 augusti 2004 06:53
Norpan! Tala gärna om hur det går -- har själv funderat på Victoriaciklider så det skulle vara intressant att höra om det går att få tag på fina i Stockholmsområdet. Har tyvärr själv fått höra att de skulle vara helt omöjliga att hitta... konstigt, för de är ju jättefina!
#5 - 24 augusti 2004 17:00
Var på akvarieleasing i sundbyberg idag och där fanns det lite victoriaciklider, dessvärre var de inte i toppkondition just nu och därför köpte jag inte, men de brukar försöka ha ett par sorter hemma, så åk dit! Jag kom hem med Tanganyika istället, några ocellatus (snäckskalslekare) och en leulepi..Men blir det ett till akvarium så småningom blir det victoria i det..
#6 - 24 augusti 2004 17:10
Hej!

Anledningen som jag har förstått det till att zoobutiker inte tar hem dem är just att de inte ser ut som på bilderna. Just utfärgningen kan tydligen ta väldigt lång tid (har hört ända upp till 2 år) och det medför ju att de inte ser så roliga ut i affären och då köper ingen dem och handlarna slutar ta hem dem.

Jag har dock aldrig haft viktoriaciklider själv så ha i åtanke att detta är "rykten" och spekulationer. Någon annan som vet säkert hur det ligger till?

Jag har tänkt att skaffa viktoriaciklider i framtiden.

Mvh Andreas
#7 - 24 augusti 2004 17:13
Nja, det här var nog inte att de inte färgat ut utan att en del av dem var lite magra och det hade blivit en så liten grupp av de andra. Men ska jag köpa victoria i framtiden tänker jag gå dit igen för de verkade både kunnniga och seriösa..
#8 - 24 augusti 2004 18:02
Springer där ibland.Fick oerhört stort förtroende för dom.Stog säkert och kacklade i en timme med en av grabbarna.Han visade sina beggade kar och vi va runt och tittade på fiskar.Som sagt trevligt bemötande även fast jag inte tänkte köpa nått det är man inte bortskämd med..Men dom kommer att få sälja ett komplett kar med fiskar och hela skiten så småningom..
Fredrik
#9 - 24 augusti 2004 18:16
Jag har några haplochromis sp44 över maila mig på
svenne819@hotmail.com

Annons