Vildfångade Diskus

#1 - 12 december 2009 10:46
Måste bara lägga upp denna film på två VF diskus från Rio Cuipeua.
Otroligt vacka och de slår alla odlingsvarianter med hästlängder.
[COLOR=#0000ff]http://www.youtube.com/user/HekDiscus#p/f/2/-ZZSVluZdPE[/COLOR]
#2 - 12 december 2009 10:56
Wow, helt makalösa och vilka färger!!

Själv föredrar jag nog odlade Discus, synd att fånga och transportera dom bort ifrån deras naturliga miljö.
#3 - 12 december 2009 10:57
Jo de där hade man ju gärna haft i sin balja. Jäkligt snygga fiskar....och jag håller med....vildfångade typ dessa klår allt odlat.

/ Göran
#4 - 12 december 2009 11:04
Wow jättefina!:d[:-59]
#5 - 12 december 2009 11:07
Kanonsnygga Kaj. Man blir sugen på att ta upp Discusintresset igen:)
#6 - 12 december 2009 11:30
Sagt det förr och säger det igen att dom 2 vf röda juvelerna är ibland dom snyggaste vildfångade diskusen jag sett nånsin.

Sannslöst vackra :)
#7 - 12 december 2009 11:33
På heks sida på youtube är det dessutom en massa andra snygga diskus också på filmerna ;)

Dessa heckeldiskusen är inte så tråkiga http://www.youtube.com/user/HekDiscus#p/f/13/gJgXGH8sfZo
#8 - 12 december 2009 11:49
Skjukt snygga diskusar, synd bara att det är så mycket krabb med levande föda.
#9 - 12 december 2009 11:59
Vem säger att man måste ha levande käk till dom ????
Bilagor:
#10 - 12 december 2009 13:33
Satan i gatan vilka vackra fiskar! Ett riktigt praktpar.

Andrém skrev:
Wow, helt makalösa och vilka färger!!

Själv föredrar jag nog odlade Discus, synd att fånga och transportera dom bort ifrån deras naturliga miljö.

Det är nog såhär att om inte den befolkning som lever i och kring amazonas hade fångat och sålt diskus så hade dom gått som matfisk istället. Och om dom kan livnära sig på det så fångas det faktiskt mindre diskus än om inte intresset skulle finnas.
#11 - 12 december 2009 14:51
Oj oj oj. Tokigt snygga.
#12 - 12 december 2009 15:18
Vem säger att man måste ha levande käk till dom ????

Diskusar är ju svåra att få och äta annars, då borde ju VF vara ännu svårare.
Igenterligen har jag bara fått för mig att VF bara äter levande, men det är kanske fel. ;)
#13 - 12 december 2009 16:38
japp det är fel, de käkar det mesta som erbjuds:)
#14 - 12 december 2009 23:08
Hoppsan, vilken tur att filmen är tagen hemma hos mig då:p. Eller vaknade jag precis? Nä, det var lätt de snyggaste diskusarna jag sett och ett kar med dessa skulle inte sitta fel.
Vet du vart i välden sådana fiskar hamnar Kaj, och vad betingar de för pris? Asien kanske?
#15 - 13 december 2009 07:24
Det där paret hade man nog fått hosta upp femsiffrigt för säkert eller vad tror du Kaj ?
#16 - 13 december 2009 10:22
drd skrev:
Det där paret hade man nog fått hosta upp femsiffrigt för säkert eller vad tror du Kaj ?

Det var inte lite pengar för fisk det ^^ Av nyfikenhet, vad kostar då odlade?

Så sitter man själv här och tycker att zebraottosarna man funderar på ändå är lite dyra :P
#17 - 13 december 2009 10:26

Det är nog såhär att om inte den befolkning som lever i och kring amazonas hade fångat och sålt diskus så hade dom gått som matfisk istället. Och om dom kan livnära sig på det så fångas det faktiskt mindre diskus än om inte intresset skulle finnas.

Ja, det är sant. Jag säger dock inte att det är fel det dom gör, jag menade bara att jag föredrar odlade fiskar i allmänhet :)
#18 - 13 december 2009 11:09
Rockdoll skrev:
Det var inte lite pengar för fisk det ^^ Av nyfikenhet, vad kostar då odlade?

Det beror på, det finns fisk som köpare erbjudit tiotusentalskronor för, men inte sålts för de är mer eller mindre ovärderliga i tex avelsarbetet:).
#19 - 13 december 2009 12:03
ansjo skrev:
Det beror på, det finns fisk som köpare erbjudit tiotusentalskronor för, men inte sålts för de är mer eller mindre ovärderliga i tex avelsarbetet:).

Men jag tänker på helt "vanliga", som vanliga dödliga har i sina akvarier. Eller är det en fisk som är väldigt svår att få tag på? Är ju en hel del här på Zoopet som har iaf :)
#20 - 13 december 2009 12:24
Nejdå, du hittar diskus i olika prisklasser beroende på odlare, sort, storlek mm. från en 100-lapp och uppåt. Men oftast får man vad man betalar för, som så mycket annat;).
#21 - 13 december 2009 12:44
ansjo skrev:
Nejdå, du hittar diskus i olika prisklasser beroende på odlare, sort, storlek mm. från en 100-lapp och uppåt. Men oftast får man vad man betalar för, som så mycket annat;).

Då ska det med andra ord vara en duktigt fin fisk om du ska betala femsiffrigt för den?

Men så var den ju ganska fin också, även om jag personligen inte ser så stor skillnad på den och någon annan diskus ;) Fast då vet jag inte speciellt mycket om dem alls.

Annons