Silverhajen_92 skrev:Kan du inte tänka dej ngn fin dvärgciklid?De kan jag ge dej tips på ifall du vill
Silverhajen_92 skrev:Om du gillar fruktansvärt aggresiva fiskar så köpt snäcklekare har själv haft funderingar på dom.Dom attackerar i grupp om du skulle ha ngn annan fisk art me dom så skulle dom förmodligen stressa ihjäl den.Dom attackerar i grupp så om vi säger så här .Hde du haft ett större kar med en oscar å säg 5 snäcklekare så skulle dom förmodligen jaga bort oscarn som skit!
Silverhajen_92 skrev:Habob får man adda msn?
Silverhajen_92 skrev:Om du gillar fruktansvärt aggresiva fiskar så köpt snäcklekare har själv haft funderingar på dom.Dom attackerar i grupp om du skulle ha ngn annan fisk art me dom så skulle dom förmodligen stressa ihjäl den.Dom attackerar i grupp så om vi säger så här .Hde du haft ett större kar med en oscar å säg 5 snäcklekare så skulle dom förmodligen jaga bort oscarn som skit!
habob skrev:snart jag har en tomm kar på ungefär 150 liter o vill gärna ha en roligt glupsk fisk som liknar oskar ciklid när det gäller beteende o som trivs i en 150 liter kar,har kollat men det är svårt o välja såg en som kallas snäcklekare som är afrikankt fisk!vad tycker ni eller har ni nott annat förslag!?:confused:
Silverhajen_92 skrev:zebraciklid behöver ett kar på minst 250l och eldbuken ett på 200l?
Jag rekomenderar Snäcklekare!
Silverhajen_92 skrev:Du ska ha sand botten ett högt pH på 7.8 - 8 dom ska ha snäckor som dom kan leka i 50%dubbelt så många snäckor som fiskar gärna flera,du kan ha 15 stycken individer i det karet.gärna ett stenrös.inga växter för dom grävs upp välldigt fort men ngn fin flyt växt skulle du kunna ha
Snäckorna (vinbärssnäckor)finns att köpa på Ica är det ngt mer kan du adda min msn [EMAIL="Kenny_Bruton@hotmail.com"]Kenny_Bruton@hotmail.com[/EMAIL]
habob skrev:jag ska adda dig,jag fick många förslag men jag ska göra det du sa jag vill gärna skaffa såna fiskar de verka jätte intresanta,jag har redan finkornig sand som jag har till oscar o du menar att jag ska tabort alla rötter o fylla i hela botten med snäckor o inget annat?kan jag ha non stor sten?o hur ska jag ha ett högt ph värde på 7,8!?:confused:
albjohn skrev:Rötter ska du absolut inte ha till snäcklekare efterom dom sänker PH, för att höja PH använder du kalksten eller bikarbonat.
Sten kan du ha och då gärna kalksten, du behöver inte fylla botten med snäckor men du bör ha minst dubbelt så många som antalet fiskar och du bör lägga dom i framkant av karet i annat fall finns risk att dom skottar all sand mot framrutan.
Sedan vet jag inte om dom är så aggresiva som Silverhajen säger, dom är tuffa men så farliga är dom inte, jag har tex ett gäng Endlersyngel i karet och dom bryr sig knappt om dessa utan markerar bara när dom kommer för nära.
Sök i forumet på "snäcklekare" så hittar du massor av trådar som handlar om dom.
Silverhajen_92 skrev:ja du kan ha sten rös i ett hörne å några snäckor i ett annat kan ge dej en bild på ett ex som min polare har gjort han heter neon_kimpan här på zoopet
Silverhajen_92 skrev:Du ska ha sand botten ett högt pH på 7.8 - 8 dom ska ha snäckor som dom kan leka i 50%dubbelt så många snäckor som fiskar gärna flera,du kan ha 15 stycken individer i det karet.gärna ett stenrös.inga växter för dom grävs upp välldigt fort men ngn fin flyt växt skulle du kunna ha
Snäckorna (vinbärssnäckor)finns att köpa på Ica är det ngt mer kan du adda min msn [EMAIL="Kenny_Bruton@hotmail.com"]Kenny_Bruton@hotmail.com[/EMAIL]