vilka fiskar passar i mitt malawikar?

#1 - 21 oktober 2005 10:33
hej! har tänkt köpa lite nya fiskar till mitt 240-liters kar och funderar på vilka fiskar som passar in med dom jag har.

aluonocara stuartganti "golden"? (1+2)
och en hayomaylandi-hanne.

några förslag på nån fisk som funkar ? MVH Linus
#2 - 23 oktober 2005 14:53
rödzebra brukar alltid funka, de är ju vackra också :)
#3 - 23 oktober 2005 16:48
joo har haft rödzebra förut :)
det vart ganska mycket bråk i karet förut så bestämde mig för att starta helt nytt
så då köpte jag aulonocarorna och i fredags köpte jag 3st. Johannis,

verkar funka bra ännu, har dock ingen hanne än, bara 3 honor.
har nån haft aulonocara stuartganti golden och johannis?
brukar det fungera i längden?

MVH Linus
#4 - 24 oktober 2005 05:38
jag har bara johanni med malawi så tyvärr vet jag inte hur dom funkar tsm. Men jag har en kompis som har dom med nåra aulonocara och det funkar bra, hur stora har du? aulonocara alltså. För är dom för stora finns det ju en risk att dom börjar bita på johannina för johannis är ju inte så stora. Min kompis är ganska stora fast dom har inte bitit varandra utan dom blir mest jagade. Men har du ett stort kar och många gömställen så funkar det nog bra.
#5 - 26 oktober 2005 20:42
okej tackar för svaren!:) nej aulonocarorna är inte stora, knappt börjat färga ut än, dom är ungefär lika stora som johannisarna så det är inga problem :) har dom i ett 240 liters akvarium, inte så stort men, det räcker än så länge :)
#6 - 26 oktober 2005 23:40
Har en liten grupp med aulonocara Jabobfreibergi + johanni och det fungerar fint.
Men Johanni hanen har en tendens att jaga golden om han inte hittar sin hona att jaga.
Dom går med orange(red) hongi och Afra Cobwe, Auratus, crabo, röd zebror, golden, demasoni.
Men det verkar som aulonocara är en mycket lugnare art och verkar inte bry sig om johannin´s framfart. + att dom fina när dom färgar ut riktigt :)

Mvh Mattias

Annons