Vilka grönsaker??

#1 - 2 oktober 2005 13:56
Vilka grönsaker ger ni era fiskar... HAr förstått att en del malar kräver vegetarisk mat oxå.. Å ger ni varje dag eller nån dag i veckan eller hur gör ni??
#2 - 2 oktober 2005 14:01
Jag brukar ge mina fiskar både gurka och ärtor utan skal. De får det ngn gång i veckan, men jag ger även algtabletter varannan dag. sqasch kan man också ge!
Tror att man kan ge det mesta i grönsakasväg.
#3 - 2 oktober 2005 15:33
Räkmix är utmärkt. Till vissa malar - Ancistrus m fl - ger jag skalade ärter och squash som jag skurit i bitar, kokat i en minut och frusit in. Snabbkokta salladsblad är en favorit för några.
#4 - 2 oktober 2005 16:35
jag jer mina ärtor algtabletter och gurka
#5 - 2 oktober 2005 17:01
sök på forumet... finns en uppsjö av trådar som behandlar just detta ämne...
#6 - 2 oktober 2005 17:34
Gurka är ju bara vatten, dom flesta malar käkar räkmix...
#7 - 8 oktober 2005 13:04
[font=Comic Sans MS]Jag matar alla mina malar fast det finns en del alger i akvarierna.[/font]

[font=Comic Sans MS]Dom flesta malar äter inte så värst mycket alger är min erfarenhet.[/font]
[font=Comic Sans MS]Dock är mina helikoptermalsyngel rätt så bra på att käka olika alger.[/font]

[font=Comic Sans MS]Dom flesta av mina malar (zebraplecko,ancistrus,sturisoma aureum, L-114,[/font]
[font=Comic Sans MS]L-177,L-128, panaque royal) äter olika algtabletter, räkmix, zuchini, mygglarver och även en hel del av dom käkar olika köttmix som jag matar diskusarna med.[/font]

Annons