Vilka hyresgäster från Tanganyika kan jag ha i mitt 222???

#1 - 16 oktober 2007 20:53
[COLOR=blue]Jaa, nu börjar träffen hemma hoss MaxB nalkas. Under den helgen i Göteborg ska jag köpa 5st L. Stappersi.[/COLOR]
[COLOR=blue]Jag vill ha åsikter, erfarenheter och tips ang. dessa fantastiskt snygga snäcklekare.[/COLOR]

[COLOR=blue]Jag håller just nu på med att göra iordning ett 222L akvarium. Imorgon kommer lacken till mig hemmagjorda frigolit-bakgrund, och efter en vecka så ska vatten i karet.[/COLOR]
[COLOR=blue]Mina tankar på fiskar är:[/COLOR]
[COLOR=#810081]Lamprologus stappersi[/COLOR] [COLOR=blue](5st)[/COLOR]
[COLOR=#810081]Neolamprologus pulcher, Kalambo[/COLOR]
[COLOR=#810081]Neolamprologus tretocephalus[/COLOR]
[COLOR=blue]Någon Julle eller[/COLOR] [COLOR=#810081]Variabilichromis moorii[/COLOR] [COLOR=blue]hade också varit kul att[/COLOR] [COLOR=blue]ha.[/COLOR]

[COLOR=blue]Antal? Kan jag ha så många arter i samma, "lilla" kar? Funkar fiskarna ihop? Etc...[/COLOR]

[COLOR=blue]Tack på förhand![/COLOR]
[COLOR=blue]/Mathias[/COLOR]
#2 - 17 oktober 2007 11:30
Tror du ska köpa prinsessorna sist (menar pulcher). De kommer annars att göra sitt bästa för att ta över hela burken. Eftersom de agerar i gäng är de ganska bra på det, också. Förhoppningsvis gör de inte det, om de inte är "först på plan".
#3 - 17 oktober 2007 11:41
hyresgäster ????

Ska de verkligen betala hyra ?:confused:

Hur mycket då ?

Betala per liter eller per kvadratmeter ?

Skulle vara intressant att se hyresförhandlingen,,,,,,,:p
#4 - 17 oktober 2007 13:06
Hyran betalar dom nog i form av rofyllda stunder, bittra revirstrider och yngel.
Matte159 behöver ju hädanefter inte betala någon tv-avgift, då han har en såpopera av högsta klass att följa på. Och den går dygnet runt... :)
#5 - 17 oktober 2007 20:23
Herne skrev:
Hyran betalar dom nog i form av rofyllda stunder, bittra revirstrider och yngel.

Matte159 behöver ju hädanefter inte betala någon tv-avgift, då han har en såpopera av högsta klass att följa på. Och den går dygnet runt... :)

[COLOR=blue]Precis min tanke. För hoppningsvis kommer det att bli Big-brother i högsta grad!;):p[/COLOR]

[COLOR=blue]Pulcher sist, Ok. Men vad tycks om de andra förslagen? L. Stappersi kan inte [/COLOR][COLOR=blue]tas bort från listan, men de andra kan. Erfarenheter? Skulle det vara så att ni vet någon annan rolig fisk så nämn dom, enda kravet är att de är Tanganyika-ciklider som passar i ett 222. Prickiga Hästnos-ciklider har jag velat ha hur länge som hällst, men det är de svarta jag vill h och vad jag har hört så går det knappt att få tag på dem. Kan man det så är de säkert SUUUPER dyra!!!:([/COLOR]
#6 - 17 oktober 2007 22:34
matte159 skrev:
[COLOR=blue]Precis min tanke. För hoppningsvis kommer det att bli Big-brother i högsta grad!;):p[/COLOR]

[COLOR=blue]Pulcher sist, Ok. Men vad tycks om de andra förslagen? L. Stappersi kan inte [/COLOR][COLOR=blue]tas bort från listan, men de andra kan. Erfarenheter? Skulle det vara så att ni vet någon annan rolig fisk så nämn dom, enda kravet är att de är Tanganyika-ciklider som passar i ett 222. Prickiga Hästnos-ciklider har jag velat ha hur länge som hällst, men det är de svarta jag vill h och vad jag har hört så går det knappt att få tag på dem. Kan man det så är de säkert SUUUPER dyra!!!:([/COLOR]

Svarta prickiga hästnosar? Har för mej att de hade sådana i Nol...men jag kan minnas fel.
#7 - 17 oktober 2007 23:16
Jens A. skrev:
Svarta prickiga hästnosar? Har för mej att de hade sådana i Nol...men jag kan minnas fel.

Omöjliga att få tag på. Fanns inte igår i alla fall... Tanganicodus Irsacae brukar väl komma in typ 2 ggr per år dit. Det gäller att passa på då.
#8 - 17 oktober 2007 23:17
Alltså jag menar att den svarta är omöjlig. Har för mig att ingen i Sverige har såna. Eller???
#9 - 18 oktober 2007 06:30
Herne skrev:
Alltså jag menar att den svarta är omöjlig. Har för mig att ingen i Sverige har såna. Eller???

[COLOR=blue]Ojdå!!!:([/COLOR]
[COLOR=#0000ff]De är ju så snygga![/COLOR]

Annons