Jo, det var på Tassar.... och en av de duktiga killarna och han vet vilket kar jag har och vilka fiskar osv. Konstigt att han inte sa som det var :-( Nu blev jag besviken!!
Jag blev också lite chockad häromdagen när jag var där och en kille kom in och sade att han ville ha två stycken kampfiskar för de skulle ordna en fight, han undrade då vilka han skulle ha och säljaren svarade att då ska du väl ha en röd och en blå...
Jag var så säker på att han skulle be killen gå och hitta sina fiskar någon annanstans så jag blev totalt chockad :-( Senare sade killen att han "skojade" och då först sade säljaren att "ja, det är ju olagligt i sverige" men om killen menade allvar eller skojade det vet jag inte...
Jag gillar verkligen tassar men man blir lite förundrad ibland onekligen...
Jag blev däremot positivt överraskad när en utav killarna på "Arken" vägrade sälja Blå Gurami till kunden före oss när han hört storleken på deras kar. Tror de, lätt besvikna, fick gå därifrån med någon Platy istället. Sådant gillar jag! Djurens bästa i första hand!
Dock är det få som slår "Tassars" fina utbud. Fräscha och fina kar har de också. Tyvärr är dock många i grund och botten säljare först och främst.:( Vet inte hur snabbt dina malar växer men våra har vuxit i raketfart. De var 5-6 cm vid inköp och som sagt 7 månader senare mellan 15 och 20 cm. De kan växa ur ditt kar fort med andra ord om de är snabbväxande.