Vilka Med Vilka

#1 - 31 mars 2009 13:31
Jag ska snart starta upp mitt nya 26l akvarium,
ville då ha lite tips på fisk och annat som jag kan ha där i,
gärna med inredning också :)

Mvh Celine
#2 - 31 mars 2009 14:09
Kanske några guppys? Lite mossa och lite rääkor? Det kan bli fint. Men det är bra om du har ett annat kar att stoppa ner ynglerna sen. Det blir ju lätt överbefolkar med guppys och ett litet kar :S
#3 - 31 mars 2009 15:07
26 liter, inte mycket annat än räkor kanske, kanske nägra microrasboror. Guppy är dumt, för de kommer överbefolka burken på nolltid.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 31 mars 2009 15:10
Obserevera - frågan är inlagd under kategorin "Levandefödare" så nöj er med att tipsa om sådana.
Ett tips från min sida - Micropoecilia picta
#5 - 31 mars 2009 15:23
Obserevera - frågan är inlagd under kategorin "Levandefödare" så nöj er med att tipsa om sådana.

Ett tips från min sida - Micropoecilia picta

DEN skulle jag vilja ha.

men vart i jösse namn finns den ??

.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 31 mars 2009 15:29
Kensa skrev:
DEN skulle jag vilja ha.

men vart i jösse namn finns den ??

.

kaj.p har den ju t.ex. http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=10064

Den och andra Micropoecilior kommer säkert också att gå på Poecilia-auktionen i Danmark om en månad.

Vanliga guppy tycker jag behöver ett större akvarium. Endlers vore i så fall bättre - de blir ju inte så stora
#7 - 31 mars 2009 15:42
kaj.p har den ju t.ex. http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=10064

Den och andra Micropoecilior kommer säkert också att gå på Poecilia-auktionen i Danmark om en månad.

Vanliga guppy tycker jag behöver ett större akvarium. Endlers vore i så fall bättre - de blir ju inte så stora

där ser man, då återstår bara det största problemet.

övertala HSB att det är läge för ett kar till......[:o]

.
#8 - 31 mars 2009 15:47
Men hade du inte en kub som du inte visste vad du skulle ha den till:p?
#9 - 31 mars 2009 15:50
ansjo skrev:
Men hade du inte en kub som du inte visste vad du skulle ha den till:p?

kan ju inte ha en så liten firre i en kub på 150 liter.

eller...hmmmm......funderar....

.
#10 - 31 mars 2009 15:53
sitter nu vid "ritbordet".........

.
#11 - 1 april 2009 08:18
Tack för alla svar ska se vad jag kan hitta :)
Har i mitt andra lilla akvarium guppysar och de trivs hur bra som helst, de vuxna och några yngel ska få flytta så att det inte blir så många

Annons