Vilka växter i karet. Tips!

#1 - 12 januari 2007 23:29
Skulle behöva lite hälp med vilka växter jag ska ha i mitt nya kar
http://img167.imagevenue.com/img.php?image=44616_DSC00142_122_525lo.JPG
(Rätt kass bild tog den med mobilen och karet är inte speciellt rent heller-...)
Hade tänk nån slags anubias kanske eller mossa. Är inte riktig så haj på växterna.
Vad det blir för fisk i har ja inte riktigt bestämt, kanske spottkar i början får se.
Har ni några bra förslag om vad ja skulle kunna ha i så är det bara att skriva, all info tas emot med glädje. (tips på annan inredning får ni också komma med)

Godnatt...
#2 - 13 januari 2007 08:48
Spännande!

:p
Manaalv skrev:
Skulle behöva lite hälp med vilka växter jag ska ha i mitt nya kar

http://img167.imagevenue.com/img.php?image=44616_DSC00142_122_525lo.JPG

(Rätt kass bild tog den med mobilen och karet är inte speciellt rent heller-...)

Hade tänk nån slags anubias kanske eller mossa. Är inte riktig så haj på växterna.

Vad det blir för fisk i har ja inte riktigt bestämt, kanske spottkar i början får se.

Har ni några bra förslag om vad ja skulle kunna ha i så är det bara att skriva, all info tas emot med glädje. (tips på annan inredning får ni också komma med)

Godnatt...

:p Kan tyvärr inte råda om växter men tänk att få börja från början och köpa precis det man vill (om man har råd) i växtväg och sen sätta i invånarna. Vore kul om du visade en bild senare med hur det blev, lycka till!
#3 - 13 januari 2007 09:13
okej. Har ju ingen brådska att få igång karet så får ta lite tid och hitta några bra växter. Bilder när det är klart kommer upp.
#4 - 13 januari 2007 11:45
Annonser här på zoopet och fiskauktioner kan ge många fina växter billigt. En del lite ovanligare dessutom. Jag rekomenderar lite stängelväxter och sen någon echindorus som solitär.
#5 - 13 januari 2007 16:04
Välj växter som passar den belysning du har
#6 - 13 januari 2007 19:29
Vet inte vad ja har för lysrör säkert någon gamal skit.
Ska kolla upp det, i rampen sitter bara ett lysrör, finns det någon stans man kan kolla upp vad man ska ha får något.

Annons