Haha , ja bleheri på rymmen känner jag igen :D . De är nog de mest rymmningsbenägna jag haft . Jag har hållt , pleuropthalma , micro , bleheri , gachua och en art som kallades för maekong . (osäker på alla stavningar )
De flesta gillade som du säger lite invant gärna grummligt vatten , men jag upplevde att pleurophtalman gillade lite mer strömt och klart vatten då den är lite med "stimfisk" och jagar gärna i grupp. Även microsarna iof nu när jag tänker efter . Alla andra för mig har vart lite mer osociala mot varandra eller tillochmed intriger/revirhävdande mot varandra.Djupet vet jag inte , de har nog utnyttjat alla ställen i karet som de har vart i , men däremot så minskar rymningsförsök och fiskarna visar sig mer om man har flytväxter.
Jag är väldigt osäker på hur man kollar könen på stewartiin , men har för mig att hanen har lite färre prickar och blir blåare , medans honan blir mer sand/röd färgad . Jättesvårt att se på mina nu då de skiftar i färg hela tiden innan de kommit på sitt rätt i akvariet.
Den andra fisken är faktiskt vanlig svensk id . De ska dock inte få bo kvar här , de är bara på mellanlandning , men gud vilka sköna firrar !! Sån fart i dom hela tiden , käkar precis allt ! Vita/röda mygg , räkor , fisk , gurka , pellets och flingfoder .
Vart i sverige finns du ? Jag vet ev en som ska bli av med sitt 1200liters billigt i göteborg.
250x75x60cm