vilken fisk?

#1 - 25 mars 2007 14:55
har just nu plats till ca 35 cm fisk (beräknat på 1liter/cm)
frågan är om dvärggurami går bra med guppy,platy och neontetra.
om det går skulle jag väl kunna köpa 2 st dvärggurami?
vad kostar en dvärggurami?

mvh chrille:D
#2 - 25 mars 2007 16:01
Får man haka på? Har liknande fundering eftersom jag vill komplettera mitt 720-kar (idag enbart stora stim med små tetror) med lite större, färgstarka fiskar. Hur fungerar dvärg-guramin med småfiskar?
#3 - 25 mars 2007 16:28
Att köpa ett Dvärgguramipar är att rekommendera, eller alternativ fler honor till en hane. Det går att ha två hanar tillsammans med ett gäng honor om akvariet är tillräckligt stort och tätbevuxet. Dvärgguramin funkar mestadels bra med mindre fiskar som trivs under samma förhållanden. Personligen tycker jag att vissa Barbsorter funkar bäst, som Nätbarb eller Kopparbarb.

Dvärguramin brukar kosta mellan 40-70 kr/styck odlad och mellan 50-100 kr/styck vildfångad.

Mvh
Mattias
#4 - 27 mars 2007 19:34
Mosaik skrev:
Att köpa ett Dvärgguramipar är att rekommendera, eller alternativ fler honor till en hane. Det går att ha två hanar tillsammans med ett gäng honor om akvariet är tillräckligt stort och tätbevuxet. Dvärgguramin funkar mestadels bra med mindre fiskar som trivs under samma förhållanden. Personligen tycker jag att vissa Barbsorter funkar bäst, som Nätbarb eller Kopparbarb.

Dvärguramin brukar kosta mellan 40-70 kr/styck odlad och mellan 50-100 kr/styck vildfångad.

Mvh

Mattias

okej men jag måste inte ha en gurami bara någon lite större(inte för stor) fisk som är färgglad och oskygg.:D
#5 - 10 april 2007 20:53
Mosaik skrev:

Mvh

Mattias

En liten fråga? Jag har just nu ett par dvärg gurami (blå), dom är så fina så jag skulle vilja ha ett par till. Skulle det funka eller är det bättre med typ 1 hane till och kanske 3 honor så det blir 2 hanar och 4 honor i karet? kan man blanda Honung och blå (eller andra dvärg)?

Har ett kar på 180l med 4 röd platy, 1 skalare + lite malar å sånt. Ganska bra med växter och en stor kruka som gömmställe (dom e aldrig i den knappt).

Tack! :)

Annons