Vilken fisk passar med denna fisk?!

#1 - 21 april 2013 14:12
Hejsan!
Jag har tänkt och börja med akvarium igen, ett 54 l.
Istället för levandefödare som jag hade innan hade jag tänkt och skaffa något annat.
Jag har tänkt på fjärilsciklid, galaxyrasbora eller kampfisk...:)
Men jag vet inte riktigt vilka dem kan vara tillsammans med..:confused:
Skulle väldigt gärna få veta vilka fiskar de olika raserna passar med :)
tänk också gärna på att jag har 54 l.
Skulle bli Jättetacksam för svar!!
#2 - 21 april 2013 15:49
Helt klart vettiga fiskval om du frågar mig. Fjärilcikliden är från sydamerika och är hyffsat ömtålig, galaxyn och kampfisken är från asien, beror väl lite på om du ska köra fisk, växter etc från samma område eller inte. Jag skulle kört fjärilar och galaxys :)
#3 - 22 april 2013 09:07
Ryskbompa skrev:
Helt klart vettiga fiskval om du frågar mig. Fjärilcikliden är från sydamerika och är hyffsat ömtålig, galaxyn och kampfisken är från asien, beror väl lite på om du ska köra fisk, växter etc från samma område eller inte. Jag skulle kört fjärilar och galaxys :)

Jaha så man kan ha dem tillsammans? :) Galaxyrasbora och fjäärilsciklid? :) tack för svar!
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 22 april 2013 09:08
Jag tycker nog att det är lite för stor storleksskillnad så det är nog ett gränsfall
#5 - 22 april 2013 09:43
Jag tycker nog att det är lite för stor storleksskillnad så det är nog ett gränsfall

vet du vilka fiskar man kan ha med fjärilar? :)
eller fiskar med galaxy eller drottningrasbora? :D
tack för svaren! skulle bli glad för mer :)
#6 - 23 april 2013 17:14
Jag har fjärilar tillsammans med kolglödstetror, det fungerar bra.
De håller ihop i ett stim från de "läskiga" fjärilarna och har fin orange/röd färg. (Mkt trevliga tetror!)
Fjärilarna bryr sig inte ett skvatt =}
som städpatrull har jag några räkor och snäckor och hos oss fungerar det bra, alla kommer överens och akvariet ser rent ut =}
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 23 april 2013 17:17
Fjärilar och kolglödstetror som emscifer tipsar tror jag också är ett bra alternativ.

Med galaxy hade väl haft en räkart och kanske någon annan mindre rasbora
#8 - 23 april 2013 17:34
Som jag svarade i din andra tråd, så kan jag tänka mig att galaxydanio och drottningrasbora kan funka, med tillräcklig växtlighet, och gömställen för stimfiskarna, när fjärilarna leker. Men nå´n lite större stimfisk än galaxydanio är väl kanske att föredra.
#9 - 25 april 2013 15:58
okej, tack så mycket för hjälpen! :)

Annons