Vilken J***A idiot!!!!

#1 - 11 december 2007 17:49
Fy fan (ursäkra ord valen) vilken satans idiot som gjort den här filmen!!
Jag har precis skaffat mig en kulfisk o tycket de skulle av kul att se hur de ser ut när dom blåser upp sig. Tittade på den här filmen o blev så inihe****es förbannad!!

" target="_blank">

Fisken försöker ju förjäves simma därifrån...

Om någon här e medlem på youtube, så kommentera va ni tycker om de, för ja tycker verkligen inte de är okej att göra så!!:mad:
#2 - 11 december 2007 17:51
Dom blir otroligt stressade av att blåsa upp sig! tror en av mina asellus gjorde det en gång när jag håvade upp den, ganska liten var den då så jag e inte säker,, vad är det för kulfisk du har?

Fu kan ju alltid glädja dig åt att fiskar på filmen har ett mycket stort akvarium att leva i
#3 - 11 december 2007 17:52
Såna borde ju inte få har djur överhuvudtaget! Det är ju ingen leksak!
#4 - 11 december 2007 17:54
patriksg skrev:
Fu kan ju alltid glädja dig åt att fiskar på filmen har ett mycket stort akvarium att leva i

Vad fasen spelar storleken på akvariet för roll när en idiot fångar en med håven och bollar med en hela tiden??
#5 - 11 december 2007 17:54
Ja har en grön rätt liten kul fisk:) Blev helt förälskade i dem när ja såg dom i affären<3 va bara tvungen att köpa den
#6 - 11 december 2007 17:56
Eurydike skrev:
Vad fasen spelar storleken på akvariet för roll när en idiot fångar en med håven och bollar med en hela tiden??

Det är ju bra att den får växa i ett stort kar eller??? självklart är det inte bra eller okej att spela fotboll med en kulfisk!!!!
#7 - 11 december 2007 17:57
Barnen lär sig dessutom hur man behandlar djur
#8 - 11 december 2007 17:57
Julle* skrev:
Ja har en grön rätt liten kul fisk:) Blev helt förälskade i dem när ja såg dom i affären<3 va bara tvungen att köpa den

Härligt med någon mer som har kulfiskar =) Ska nog köpa mig en grön eller en Fig8 kulfisk snart! tänk på att dom ska ha bräckt vatten när dom är stora.. =) Kommer det bilder sen då? :D Mina finns på "mitt fotoarkiv" om du vill se
#9 - 11 december 2007 17:58
patriksg skrev:
Det är ju bra att den får växa i ett stort kar eller??? självklart är det inte bra eller okej att spela fotboll med en kulfisk!!!!

Man blir tveksam till om den får någon ro att växa och trivas alls. Tror inte den blir långlivad med sådan behandlig. Man får ju verkligen hoppas att det var en engångsföreteelse.
#10 - 11 december 2007 17:59
Eurydike skrev:
Man blir tveksam till om den får någon ro att växa och trivas alls. Tror inte den blir långlivad med sådan behandlig. Man får ju verkligen hoppas att det var en engångsföreteelse.

Själklart får man hoppas det! Som du säger, hoppas dom inte gör det med..
#11 - 11 december 2007 18:00
patriksg skrev:
Härligt med någon mer som har kulfiskar =) Ska nog köpa mig en grön eller en Fig8 kulfisk snart! tänk på att dom ska ha bräckt vatten när dom är stora.. =) Kommer det bilder sen då? :D Mina finns på "mitt fotoarkiv" om du vill se

säger de samma:) kul att fler har dom
Måste man inte va guldmedlem för att kunna lägga in bilder?
Jepp tänkt på det=)
ska kolla x)
#12 - 11 december 2007 18:01
jo det tror jag man måste, annars så kan du lägga upp dpm på en blogg eller så och sen länka hit =)
#13 - 11 december 2007 18:05
Eurydike bara så du vet så håller jag med dig till 100% men jag försökta bara se något gott med något i situationen.. =)
#14 - 11 december 2007 18:05
Ja har bara laggt upp bilder på honom på den här sidan :D

[FONT=times]http://InteBlond.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTEzMjk2MTgwMyZ0PTExOTczMjc2MDEmY3VycmltZz0y [/FONT]
#15 - 11 december 2007 18:06
eriahl skrev:
Barnen lär sig dessutom hur man behandlar djur

Precis man hör ju ungen där bak
#16 - 11 december 2007 18:08
Julle* skrev:
Ja har bara laggt upp bilder på honom på den här sidan :D

[FONT=times]http://InteBlond.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTEzMjk2MTgwMyZ0PTExOTczMjc2MDEmY3VycmltZz0y [/FONT]

Pudding!! ;) Hur stor är den? kanske redan är dax för bräckt?
#17 - 11 december 2007 18:08
patriksg skrev:
Eurydike bara så du vet så håller jag med dig till 100% men jag försökta bara se något gott med något i situationen.. =)

Aha, ja det var ju positivt tänkt av dig ;)
Man blir bara så ARG när man ser sånt. Plåga djur för att det ser kul ut.[:(!]
#18 - 11 december 2007 18:11
nja den är inte så stor, typ (får gå o kolla) 3-4 cm. Knappt 4 cm. Men ska dom inte va lite större när dom får de? Bräck vatten asså?Jätte söta kulfiskar=D
#19 - 11 december 2007 18:12
Dom föds nog i sött, men sen simmar dom i floder ner till bräckt, ibland även salt vatten.. vad har du mer för firrar i karet?
#20 - 11 december 2007 18:15
patriksg skrev:
Dom föds nog i sött, men sen simmar dom i floder ner till bräckt, ibland även salt vatten.. vad har du mer för firrar i karet?

Blå gurami hona (som han bet av en liten bit av ryggfenan på >/ )
5 zebrafiskar
4 neon
1 algätare
2 segelfenare
#21 - 11 december 2007 18:21
Okej! måste nog tyvärr säga att det kommer att fortsätta med bitandet. Grön kulfisk brukar bita på allt och alla och det är mycket sällan man kan ha dom i ett sällskapskar..

Jag har fått anpassa hela mitt kar efter dom, gav bort massa fiskar nu för att dom var på dom, men nu vet jag att dom är i ett bättre hem.. =)

Redan när dom är små har jag hört att dom ger sig på stora scalarer.. :(
FredrikW
#22 - 11 december 2007 18:24
Om nån undrar så är jag medlem på youtube så jag kan lägga in en kommentar.

Skriv bara så lägger jag in.
skriv på engelska.
#23 - 11 december 2007 18:29
skriv att han är sjuk!!

Jepp men hon passar sig för honom nu:P han har blivit boss på bara 2 dagar, fast segel. hanen bossar över honom hehe^^
#24 - 11 december 2007 18:46
"Comment pending approval" stod det på youtube när jag försökte posta en kommentar vad jag tyckte...
#25 - 11 december 2007 18:51
Komentarer kommer nog upp senare! la en jag med
#26 - 11 december 2007 23:19
Det finns flera helt jäkla sjuka videor på u tube... Såg just på ett annat forum hur en MAN under skratt stoppar ner en liten levande hamster till sina stoora fiskar... Fiskarna bara smakar på hamstern som förtvivlat försöker simma därifrån..idioten på filmen står bakom kameran å skrattar å tycker det är skithäftigt!

Funkar länken så är det denna:
" target="_blank">

vad ska man göra med sådana människor???? jag vill döööööda dom!!!

[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
Guest
#27 - 11 december 2007 23:36
Det värsta med filmen är ju att INGEN har någon insikt i vad de gör.
Killen säger ju samtidigt som han kör runt firren i håven:
-Hey, buddy! På lite barnspråk med...
#28 - 11 december 2007 23:59
saltbiff skrev:
Det finns flera helt jäkla sjuka videor på u tube... Såg just på ett annat forum hur en MAN under skratt stoppar ner en liten levande hamster till sina stoora fiskar... Fiskarna bara smakar på hamstern som förtvivlat försöker simma därifrån..idioten på filmen står bakom kameran å skrattar å tycker det är skithäftigt!

Funkar länken så är det denna:
" target="_blank">

vad ska man göra med sådana människor???? jag vill döööööda dom!!!

[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]

Jag håller med dig att man tar illa vid sig av filmen, särskilt som det är gjort för det rena underhållningsvärdet. Men att mata stora rovfiskar med levande föda är väl inte att döma som djurplågeri? Gäddor snappar åt sig små gnagare hela tiden när de kommer åt. Och levande föda är det många akvarister som ger sina fiskar, om än lite lägre stående djur för det mesta. Och vi tycker det är kul att stå och kika när de käkar.

Det är lätt att blanda in känslor när det rör sig om små söta ulliga djur, hade det varit en guppy hade vi inte reagerat lika starkt. Har hamstern automatiskt större värde för att den är sötare?
#29 - 12 december 2007 00:16
Nä men det fattar väl jag med att djur äter djur. Det sker ju i naturen varje dag...MEN att filma och tycka det är skitkul när djur plågas så här och sen lägga ut på en så stor sajt som u tube...det är ju frågan hur smart man är då...idiotjäveln på filmen brukar säkert bjuda hem sitt tuffa grabbgäng så de får se när fiskarna "matas" :mad::mad::mad:
Sen är det visst stooor skillnad på hur kvinnor och män tycker om att plåga djur har jag märkt.
#30 - 12 december 2007 00:45
Djurets söthet är ju irrelevant, det som är relevant är anledningen till att man matar med levande. Är det helt onödigt, då rovdjuret lika gärna tar dött, och den som matar står och skrattar åt det hela, så vill jag nog påstå att det inte handlar om att ge djuret bra föda, utan det handlar om sadism. Det finns tyvärr folk som skaffar djur för att de är "häftiga" och matar med levande byten för att det är "häftigt". De bryr sig mer om att stila för kompisarna, än de bryr sig om djuren.

Och att ge t.ex en orm levande byten i fångenskap är inte samma sak som att de tar levande byten i naturen. I ett terrarium blir t.ex en råtta troligtvis väldigt stressad, på grund av att den inte kan komma undan, som den skulle kunna i naturen. Den är instängd på en liten yta tillsammans med ett djur som den är livrädd för. Även om den gömmer sig, så blir den hittad förr eller senare, och kan i sitt stressade och panikslagna tillstånd nog till och med bita ihjäl ormen, om den inte vill äta med en gång, så det är inte fördelaktigt för vare sig råttan eller ormen att mata med levande byten. Se´n vägrar ju i och för sig vissa ormar äta dött, och då har man ju inget val.

Jag såg ett filmklipp på några som matade en stor scolopender med en mus, och petade hela tiden på musen med en stor fjäder, för att den skulle gå in i käftarna på monstret. Det var ganska uppenbart varför de gjorde så, och förmodligen också varför de överhuvudtaget hade en 30 cm lång scolopender. De tyckte det var "coolt" :rolleyes: Och varför filma det annars?

Och det finns nog ingen biologisk skillnad mellan män och kvinnor när det gäller djurplågeri, utan snarare beror det på könsroller och samhällets ovana att sätta folk i fack efter kön, ålder, och så vidare. Att man gör sådär är nog ett stort tecken på osäkerhet, och en tro på att man måste kaxa sig inför sina kompisar för att vara nå´n, och tyvärr är väl så´nt beteende "manligt" enligt samhället. Man förväntas vara så´n, och då blir en del osäkra individer så´na. Jag känner dock inte alls igen mig i den könsrollen, och inte i många andra heller förresten. På Animal Copsprogrammen på Animal Planet får man ofta se exempel på både män och kvinnor som inte borde få gå i närheten av djur, det finns tyvärr både många män och kvinnor som inte har nå´n respekt för andra levande varelser.
#31 - 12 december 2007 17:47
Du har så rätt så!! :) Det ÄR samhällets fel,idiotjäveln på filmen har väl aldrig blivit tillsagd av nån att det är fel att göra så...
Jag var så himla arg igår att jag inte märkte vad jag skrev... [B)]
Men det är så tråkigt att bara för man är tjej å råkar tycka synd om den hjälplösa panikslagna hamstern så måste självklart en man påpeka detta... Bara för att den är ullig å gullig? Det måste väl finnas fler män som också tyckte det var fel?
Jag tycker mest synd om hamstern för att den inte har en chans att gömma sig eller komma undan,det är inte dess rätta element och först tror den väl att den ska drunkna å simmar för sitt liv,sen blir den tillslut ihjälbiten av fiskar.. Men visst är den ullig och gullig...
Vet inte om jag blivit lika arg om det varit en mindre fisk som gick samma öde till mötes...troligen inte och det därför att vatten är fiskens rätta element,den fattar vad vatten är och den kan simma och kanske söka skydd..
Kunde hamstern det?
#32 - 12 december 2007 18:03
Julle* skrev:
Fy fan (ursäkra ord valen) vilken satans idiot som gjort den här filmen!!

Jag har precis skaffat mig en kulfisk o tycket de skulle av kul att se hur de ser ut när dom blåser upp sig. Tittade på den här filmen o blev så inihe****es förbannad!!

" target="_blank">

Fisken försöker ju förjäves simma därifrån...

Om någon här e medlem på youtube, så kommentera va ni tycker om de, för ja tycker verkligen inte de är okej att göra så!!:mad:

Filmklippet är tydligen borttaget nu!
Troligtvis många som blev förbannade ;)
#33 - 12 december 2007 18:04
Se´n vägrar ju i och för sig vissa ormar äta dött, och då har man ju inget val.
Det har man väl. Det är ju bara att låta bli att skaffa djuret då;)
#34 - 12 december 2007 18:30
Att den är ullig och gullig har som sagt inget med saken att göra, och det borde man tycka vare sig man är kille eller tjej. Anledningen att jag tar illa vid mig av så´nt, är att det är så uppenbart att de som filmar det inte är djurvänner, utan bara är fruktansvärt omogna. Jag tog t.ex illa vid mig av ett filmklipp där de matade ett stim pirayor med en stor guldfisk, som förgäves försökte gömma sig, simmade in i hörnen i sina försök att fly, och till slut blev sliten i stycken. Den var inte ullig och gullig, men jag kände ändå för guldfisken. Det är ju som sagt inte naturligt, i naturen hade den haft en schans att fly. Dessutom tror jag det är sällsynt att pirayor i naturen ger sig på stora friska fiskar, utan de tar nog mest sjuka fiskar. Att guldfisken i filmen, som var ett stort och kraftigt exemplar, ändå till slut blev dödad, var förmodligen för att den fick panik när den inte kunde fly, och väckte pirayornas jaktinstinkt.

Pirayan är ju tyvärr en fisk som kan sägas vara fiskarnas motsvarighet till pitbull, en del ägare vet vad de gör, medan andra bara skaffar den för att den är "häftig". Nu är ju pirayan långt ifrån så "häftig" som dessa "djurvänner" tror, hålls den fel, det vill säga för trångt, och i få exemplar, är den en ganska feg och lättskrämd fisk, om jag har fattat rätt. Och det är nog just så de flesta pirayor hålls, tyvärr, av okunniga människor som vill vara "häftiga" inför kompisarna.

I ett annat filmklipp matade de en mal med guldfisk. Den malarten har mycket stor mun, och kan svälja byten som är lika stora som den själv. Det jag reagerade mest på där, var att de släppte i två guldfiskar på en gång. Både malen och guldfiskarna var väl ca 20 cm. Malen simmade lojt runt ett tag, och svängde plötsligt runt och slukade den ena guldfisken. Vad jag undrar är vad den andra guldfisken hade där att göra. Den har nyss sett en annan guldfisk bli uppäten, och måste nu dela akvarium med en fisk som förr eller senare kommer att äta upp den också, men det dröjde nog, eftersom malen nyss hade ätit. Att fiskar har bra minne har visats i experiment (zebraciklider), och en så långlivad (över 40 år) fisk som guldfisken har nog rätt bra minne, så den minns nog mycket väl vad malen är kapabel till, och den har inget annat val än att simma runt med malen i det förhållandevis lilla akvariet, och "vänta på sin tur" så att säga. Förmodligen ganska stressande för den. Om det var medvetet, eller bara obetänksamt av de som matade vet jag inte, men de borde bara ha släppt i en guldfisk åt gången, om de ska mata med levande fisk. De skapade onödig stress för guldfisken som blev kvar.
#35 - 12 december 2007 18:34
Kjaer skrev:
Det har man väl. Det är ju bara att låta bli att skaffa djuret då;)

Nja, ibland märker man det kanske inte förrän man redan har skaffat det. Vissa arter vägrar konsekvent äta dött, och dem kan man ju undvika, men även individer av arter som brukar acceptera dött kan nog konstra, har för mig kungspyton är en så´n art.
#36 - 12 december 2007 22:09
Galion skrev:
Filmklippet är tydligen borttaget nu!

Troligtvis många som blev förbannade ;)

Gött!!!:D
Bilagor:
#37 - 12 december 2007 22:17
Micke_A skrev:
Nja, ibland märker man det kanske inte förrän man redan har skaffat det. Vissa arter vägrar konsekvent äta dött, och dem kan man ju undvika, men även individer av arter som brukar acceptera dött kan nog konstra, har för mig kungspyton är en så´n art.

Mina ormar käkar dött, tror alla boa ormar kan käka dött.

Annons