Vilken Mal?

#1 - 6 september 2005 16:23
Hejsan alla.

Har ett litet dilemma.

Vet inte vilken sorts mal vi har

http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=491362

Är det en Peckoltia vittata L015?

Eller en Panaque maccus L104?

Tacksam för svar.

//Bucket
#2 - 6 september 2005 16:44
Jag tycker att det ser ut som en L015 Peckoltia vittata.
HazelCR
#3 - 6 september 2005 18:23
Jag säger som Gimbo att det skulle kunna var det, men de bilder jag sett på L015 Peckoltia vittata, så har de mörkare partierna hållt ihop till ränder ända nedifrån fisken och upp. På din bild ser de lite fläckiga ut bitvis, att randen bryts.
Det finns ju fler Peckoltia att välja på.
Du får hoppas på att JE svarar.
#4 - 6 september 2005 18:37
Håller med de övriga det är ingen maccus du har .... fixa mer bilder :)
#5 - 6 september 2005 19:27
[QUOTE=ray]Håller med de övriga det är ingen maccus du har .... fixa mer bilder :)[/QUOTE]

ska försöka fixxa :) men den jäkeln är så bra att gömma sig :)
#6 - 6 september 2005 19:45
[QUOTE=HazelCR]Jag säger som Gimbo att det skulle kunna var det, men de bilder jag sett på L015 Peckoltia vittata, så har de mörkare partierna hållt ihop till ränder ända nedifrån fisken och upp. På din bild ser de lite fläckiga ut bitvis, att randen bryts.
Du får hoppas på att JE svarar.[/QUOTE]

Ojdå.. sökte på Peckotia på Planetcatfish.... det fans många som liknar.

Dilemma.. synd att man inte kan fråga av fisken i fråga ;)
#7 - 7 september 2005 13:24
[QUOTE=HazelCR]Jag säger som Gimbo att det skulle kunna var det, men de bilder jag sett på L015 Peckoltia vittata, så har de mörkare partierna hållt ihop till ränder ända nedifrån fisken och upp. På din bild ser de lite fläckiga ut bitvis, att randen bryts.
Du får hoppas på att JE svarar.[/QUOTE]

Kan säga till malens försvar att den var ovanligt blek på den där bilden.

Annars tycker jag nog att ränderna håller ihop.

Ska försöka ta lite kort nu ikväll när det är spirulina daxx :)
#8 - 7 september 2005 20:25
#9 - 13 september 2005 06:40
Kan inte säga vad det är pga att den ser ut som många andra malarter, men alla malar som ser ut så brukar gå under namnet clownpleco men i många fallen är det säkert inte rätt.
Här har du artbeskrivningen till clownplecon http://www.zpet.se/fiskar/fisk.php?NR=335
HazelCR
#10 - 13 september 2005 08:12
Jag tror inte att det är en L104 inte heller en L015. Jag tror på L103.
Lägg in bilden via en länk på goc och hoppas på svar från någon malexepert, vilket jag inte är. Jag har nyligen gjort så själv och jag hade fått L104 istället för L103 vid ett köp i en butik.
#11 - 13 september 2005 12:00
[QUOTE=HazelCR]Jag tror inte att det är en L104 inte heller en L015. Jag tror på L103.
Lägg in bilden via en länk på goc och hoppas på svar från någon malexepert, vilket jag inte är. Jag har nyligen gjort så själv och jag hade fått L104 istället för L103 vid ett köp i en butik.[/QUOTE]

Det där e faktiskt riktigt riktigt nära.. tror nästan du har rätt för den e jäkligt lik

tack för svaret

Annons