Vilken malawi är detta?

#1 - 14 december 2008 02:06
1-2 år gammal. en riktig tjockis.
#3 - 14 december 2008 03:10
det skulle man kunna tro. (men det är fel)
#4 - 14 december 2008 12:39
Varför fråga om du redan vet? :)
#5 - 14 december 2008 13:58
för att jag plockade ur den ur munnen på en saulosi :D men den har av någon anledning missat dom svarta ränderna helt och hållet.. kankse kan vara en demasoni som är pappa men dom har ju också svarta ränder..
dessutom käkar denna mer än alla andra saulosi och demasoni så den blir jättefet, brukar ha lite sukini i karet till malen och där är den och käkar i princip hela tiden.
tycker även att den är lugnare än demasoni och sulosihanar, men har aldrig set den leka.
JeBoro
#6 - 14 december 2008 15:45
Jag har en bekant som odlar malawi och han har vid ett flertal tillfällen fått enstaka blåa honor efter viltfångade föräldrar. Dom var blåa redan när honan spottade ut dom. Har ej sett dom men enligt honom har detta hänt :)
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 14 december 2008 17:21
Om det nu är en hybrid - vilka andra fiskar hade du i akvariet.

Tycker att det är mycket märkligt om en saulosi skulle vara den ena halvan av föräldrarparet.

Sedan undrar jag också över det nedre fotot - det är ju 2 blå exemplar på detta foto. Har du flera exemplar av den "blå"
#8 - 14 december 2008 21:17
Det är 3 exemplar av den ljusblå, en helt ljusblå och två med mycket svaga ränder, en har endast 3st på ena sidan.

Alla är hanar antar jag eftersom dom har den gula pricken där bak.

Hade endast saulosi och demasoni i karet.

här är en bild på en lite märklig saulosi hona också, hon är smått blårandig, det syns bra på bilden men jag har inte lagt märket till det tidigare.
#9 - 17 december 2008 22:51
eller den gula på nedre bilden kanske är en hane? eftersom den har en gul prick på fenan?

mina fiskar är inte viltfångade.
#10 - 18 december 2008 00:34
kan säga att det är saulosi hanne .i naturen ska den inte ha en blå färg .det har endast dominata hannar
#11 - 18 december 2008 18:49
okej, intressant!

att den svarta färgen uteblivit från fiskarna kanske kan bero på fodret?
tycker iofs att jag blandat ganska bra, mest olika koifoder.

Annons